Houten model Batavia

Dank je mannen - maar ik ken mijn beperkingen wel degelijk. Het verfwerk is niet overal strak, en ik schuur niet altijd glad genoeg. Valt mijzelf uiteraard wel op - maar vooruit...

Mijn oma zei dan altijd: ze doenen het er maar mee:D

Als het naar de bouwers tevredenheid en overtuiging is, is het doel bereikt;)
 
Dank je mannen - maar ik ken mijn beperkingen wel degelijk. Het verfwerk is niet overal strak, en ik schuur niet altijd glad genoeg. Valt mijzelf uiteraard wel op - maar vooruit...

Mijn oma zei dan altijd: ze doenen het er maar mee:D

Hans, de echte schepen van vroeger waren ook niet glad en strak! Ik vind ook dat je een mooie prestatie neerzet met dit model.
 
Vind het woord 'geperkingen' ook niet zo op z'n plaats: juist een heel mooi en vooral realistisch ogend schip met z'n 'oneffenheden'.
 
Ooowwh jongens, mijn verslag was erg ver weggezakt.

De Batavia nadert zijn einddoel. Ik ben nu een vijver in de tuin aan het graven met een eiland in de vorm van Australië erin. Nog even wat scherpe stenen op de juiste plaats, en dan de laatste storm.
 
Klaas, jij had ooit eens een voorbeeldje van hoe de touwen aan het roer bevestigd waren - volgens mij via blokken naar de zijkant.

Heb je dat voorbeeld nog?
 
Tuurlijk heb ik die;
Let op hé; LINKS gedraaid touw hé;)

P1010024.jpg
 
Ik heb er nog naar gevraagd bij de Batavia en daar zitten ze inderdaad niet. Ook op de 7P worden ze geloof ik niet geplaatst. Ik geloof dat het bij Blom was dat ik heb gezien dat er een klos onder een vingerling werd geslagen tegen het opwippen van het roer.
En als Deagostini met de William Rex als abonnement komt, dan schrijf ik me zeker in :)
 
Dat is inderdaad de WvH Hans:(
Wat betreft de discussie over de zorglijn, ik meendit weer bij de 7P gelezen te hebben.
De HT heeft hetzelfde principe.
 
Valt me wel tegen Admiraal :nooo:, dit soort termen horen wel bij het vak:

PW, WvH, HT (ook wel HZ), BM, GL, 7P, ST, SL, SFII , SM, SJN, HLF, SotS, MJ, BP, 12A...
en natuurlijk de Fonz ;)
 
Back
Top