Bouw San Juan Nepomuceno

Daar kan ik mee volledig mee aansluiten. Heeft me prima weer op weg geholpen. En dat je door onervarenheid niet alles weet, daardoor kun je bij hem altijd aankloppen. Hij is helemaal niet nors in levende lijve.

-----------------------
met vriendelijke groet
wil
 
We kunnen beter een keer een busreis regelen en een ontmoetingsdag bij Germt thuis organiseren dan kan iedereen zijn vragen op hem afvuren. ;)

( en dan mag Sjors ook mee die is tenslotte de buschauffeur )
 
Wat ook nog een optie is bij de valse kiel is deze te verjongen zodat de beplanking er in valt in plaats van er op ligt. Dan hoeft de kiel en boeg ook niet dikker te worden.
 
Ja ja, nog een San Juan, geweldig om te zien om weer iemand te zien die dit schip bouwt, zal je zeker blijven volgen, want ik zal ook heus wel wat aan de tips en trics hebben die jij gaat krijgen.....
 
full



Zo, het begin is er.:cool::cool:

Groet PC Piet (Peter)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Peter
Ziet er goed uit. Blijf je volgen. Vraagje van mijn kant uit: heb je alle dagen tijd om te bouwen? Zo ja dan heb je me snel ingehaald.
Zelf bouw ik in principe alleen in het weekend, werk ook nog twee dagen in de week.

------------------------
met vriendelijke groet
wil
 
Peter
Ziet er goed uit. Blijf je volgen. Vraagje van mijn kant uit: heb je alle dagen tijd om te bouwen? Zo ja dan heb je me snel ingehaald.
Zelf bouw ik in principe alleen in het weekend, werk ook nog twee dagen in de week.

------------------------
met vriendelijke groet
wil

Ik heb een full time baan dus gewoon 40 uur werken, maar besteed wel ieder vrij uurjes aan het schip.
Maar we gaan er zeker geen wedstrijd van maken.

Groet PC Piet (Peter)
 
Ik ben bij het dekbeplanken er maar van uit gegaan dat de spanjaarden het drieplanks systeem toepasten, daar er maar niets over te vinden is in de boeken.
Ik weet dat de engelsen het vierplanks systeem toepasten. Maar ja dat kan ook niet anders want ze blijven ook eigenwijs aan de linkerkant rijden. ;););) Groet PC Piet (Peter)
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die eigenwijze Engelsen ook!!!! hé Piet;)
Ik denk dat je er niet ver naast zit hoor, de Spanjaarden konden best een ander systeem hebben.
Wat je nu laat zien, ziet er netjes uit hoor!
 
Bij het plaatsen van het tweede dek, kwam ik er achter dat de spanten niet helemaal symatrisch zijn, spant 7 t/m 10 zijn aan bakboordzijde 2mm groeter dan aan stuurboord.
Nu is de keuze of aan stuurboord opvullen of bakboord kleiner maken :rolleyes::rolleyes::rolleyes:





Groet PC Piet (Peter)
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voordat je deze keuze maakt...

Eerst een hartlijn zetten over de valse kiel. Dan heb je een referentie.
Nu aan zowel stuurboord meten als aan bakboord. (links en rechts) Dan zie je het verschil tussen de spanten. Wanneer dit 1mm betekend dat er 1mm weg gevijld dient te worden, maar tegen over 1 bijgezet moet worden in jou geval.
 
Lastig te beoordelen wat het beste is. Je zult hiervoor naar het geheel van de romp moeten kijken. Als je het nu verkeerd doet krijg je straks een vervelende zonk of bobbel in de romp. Kun je een goede detailfoto maken van het probleem
 
Back
Top