Ik zal het proberen uit te leggen;
Eerst de tekening;
Wat er nu in dry-fit op de scheg staat is het rode gearceerde gedeelte.
Op de tekening loopt de onderste (de rode dus) tot aan het gat van de woeling.
Dit kan helemaal niet, want dat is bij het ijzeren ding in de verste verte niet passend, bovendien kan dat ook niet i.v.m. het rooster.
Dus mijn onderste regeling loopt tot op het rooster (het puntje vooraan) en sluit daar perfect op aan, en is bouwkundig verantwoord

De 3 regelingen daarboven (zie tekening) kan ik aanbrengen volgens tekening met dien verstande dat ik ze aan de scheg iets lager als op de tekening laat samenkomen, omdat ik anders een ENORME boog krijg in dieregelingen.
Lastig uitleggen zo, maar dat komt omdat de leeuw iets hoger staat als op de tekening, en dat ligt weer aan de vorm van de scheg.
Kortom, het is hier een kwestie van een zo verantwoord mogelijke keuze maken, en toch zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven (of de Hollandse Tweedekker)
Als ik alles van tevoren geweten had, dan zou eigenlijk vooraf de héle scheg verbouwd moeten worden, zodat de leeuw een beetje naar beneden kon.
Maar dat gaat simpelweg niet meer.
Maar ik blijf er net zolang mee sodemieteren tot het resultaat bevredigend en nog redelijk juist is

Als het een allgaartje wordt, neem ik hem niet mee naar de ontmoetingsdag en doe net of ik hem per ongeluk vergeten ben (tegen niemand zeggen hé)
PS De ruimte tussen de verticale regeling vul ik op conform de tekeningen van Diederik
Leuk hé, modelbouw

Germt