Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    Hoi David
    dit probleem heb ik met mijn 450 ook , nu zit bij mij de esc onder de lipo tray (450 pro) nu vind ik dit zelf niet de beste plaats , maar align schrijft het zo voor :confused:.
    + een meewerkende factor is dat de kap er ook nog eens overheen zit waardoor de koeling niet optimaal is...
    als de esc het lang gaat houden is voor mij ook afwachten :roll:

    Gr Nick
     
  2. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Merk en type regelaar???

    Ik heb op een 450 pro met originele esc altijd gevlogen en nooit problemen gehad (35 amp align esc) . Ook onder de lipo tray.

    Denk dat je eens naar een andere esc moet gaan uitkijken, yge bijv, heb daar goede ervaringen mee.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.180
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik denk, dat Student het bij het rechte eind heeft, gezien je regelaar al heet word als je alleen maar de gyro afstelt met losgekoppelde motor.

    Het motor-regelgedeelte KAN dan namelijk geen warmte ontwikkelen (geen motorstroom) dus de warmte moet wel uit het BEC gedeelte komen.

    Nu moet ik zeggen dat de hitte van gisteren goed merkbaar was want de ESC in mijn kleine BO werd gisteravond toch wel behoorlijk warm, en daar zit reeds een losse BEC in.

    Met dit soort weersomstandigheden vlieg ik toch maar liever niet twee LiPo's achter elkaar leeg....

    Groet, Bert
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Op zich kan het allemaal best wel wat warmte hebben..
    warm op de vingers is misschien net 40 of 50 graden..

    mijn 450 heb ik ook ooit eens geprobeerd te vliegen op de originele bec, was geen succes..
    Origineel zat er zelfs nog een ontvangeraccu op, met ernaast de aandrijfaccu
    op een gegeven moment eens alles rechtstreeks aangesloten, en de interne bec eens geprobeerd.
    Een regelaar die normaal (zonder gebruik van de bec) niet eens warm werd, was opeens bloedjeheet na een vlucht

    sindsdien gebruik ik de interne bec alleen als er een grote overcapaciteit in zit
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ik heb mijn 450er gevlogen met origineel ESC,
    überhaupt geen probleem met te warm en zo,
    zelfs niet bij hard vliegen met een 4s lipo niet,
    ik gebruikte de ESC en de BEC.

    groetjes van Uwe
     
  6. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik herken het probleem ook niet met zowel een vergelijkbare Turnigy ESC en KDS ESC.
     
  7. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Bijzonder om te lezen dat sommige Align 35A esc's hier wel last van hebben en andere niet. Zelf heb ik er ook nooit last van gehad. :confused::confused::confused:
     
  8. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    ik heb wel geen align esc , en die van word goed warm ,niet super heet.
    denk z'n 40 a' 50C
    ik heb een 40amp hobbywing geloof ik ;)

    hij word in iedergeval warmer dan bij mijn 500 of 600er

    ook verschillende instelingen probeerd met timing

    Nick
     
  9. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    ik kijk wel voor een andere ESC, losse BEC is helaas geen optie:( heb er op mijn copterx ESC na 2jaar (zit nu in de airwolf) nooit last van gehad dus koop die gewoon, die heeft trouwens zelf een losse BEC
     
  10. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Zojuist rcspeedo eens getest (trail van.een week) met mn 6hv en een SE android. Ik vlieg de heli's wel vaak gewoon in fff maar hoe snel het dan gaat is zonder meting maar de vraag. [​IMG]
    Ik weet niet hoe accuraat het is maar geinig.
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    hoezo geen optie?
    rood draadje uit de stekker van de regelaar pielen, even de + en - van de bec in de aansluitkabel van de regelaar solderen, en de bec op de ontvanger aansluiten.

    erg simpel..
    kan ff een beetje pielen zijn met de + en - in de regelaardraden solderen, maar dat is dan ook het grootste punt..
     
  12. Waxweazle

    Waxweazle

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Hoofddorp
    Zo dat is een flinke snelheid chris!

    Ik gebruik vanaf het begin op mijn 450 de standaard align esc met een cc 10 amp bec.
    Meer omdat ik van te voren horror verhalen had gelezen over brownouts en dergelijke.

    Qua heli vliegen niet veel beleefd, wel de 130x weer vliegend gekregen na een maand of 2 probleem na probleem.
    Voornamelijk servos die het begeven en staart problemen.
    Van het geld wat daar al in zit had ik een mooie 2de hands 600 kunnen kopen :rolleyes:
     
  13. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik gebruik een YGE-regelaar(40A), ook met een 3550kv eraan.
    Regelaar wordt niet heet, hooguit lauw/warm.
    Zelfs gisteren met 6min vliegen bij 25gr buitentemp bleef hij gewoon lauw.
    Dit is mijn eerste yge-regelaar, tot nu toe ben ik er erg over te spreken.

    Dat het motorgedeelte niet warm kan worden zonder motor lijkt mij ook. Echter heb ik eens een kleine esc gebruikt als bec voor een microcontroller met een paar leds. Hierop had ik geen motor aangesloten.
    De esc werd toch erg warm, later ging hij toch stuk. De totaal getrokken stroom was maar 150mA.
    Hoe het kan weet ik niet maar het is wel gebeurd.
    Ook de esc van mijn belt-cp wordt zonder motor eraan zeer snel erg heet. Gebruik sinds de vorige ervaring dus een aparte accu als ik de belt aan het instellen ben.

    Gr. Eric.
     
  14. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    en in welk poortje van de ontvanger doe ik dat dan:rolleyes:

    [​IMG]
     
  15. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Je hebt een extra ongebruikte poort nodig voor de BEC.
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.180
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee hoor..... Je kunt gewoon met een beetje handigheid, de rode draad van de ESC verwijderen uit de stekker, daar de rode draad van de BEC voor in de plaats steken. Vervolgens soldeer je de zwarte draad aan de zwarte draad van de ESC.

    Wordt een beetje een draderige boel, maar het functioneert wel.

    Groet, Bert
     
  17. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    denk dat ik gewoon maar kies voor een nieuwe ESC + goede BEC;)
    Ben niet zon ster in solderen
     
  18. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Gewoon een leuke YGE erop en lekker knallen zonder zorgen! :)
     
  19. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    En er zijn ook YGE-regelaars met govenorfunctie.
    Sla je twee vliegen in een klap.
     
  20. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    ik heb voor mijn vliegen geen governor nodig heb en denk ook niet dat er een YGE opkomt.
     

Deel Deze Pagina