HPI WR8 flux rally topic

Nee geen stock zender, heb een spectrum dus wel sup trims.
Alles op neutraal gezet, servo horn precies in het midden gezet.
Daar komt trouwens ook nog een metaal exemplaar voor.

Denk dat het probleem ergens anders inzit, maar dat zou best raar zijn toch?
Hij is net nieuw, en nog niet echt hard mee gecrasht zeg maar.
Ik heb op de achters schokbrekers wel een dubbel dikke afstand houder gezet, zodat hij wat sneller uit zijn vering komt.
zou dat een probleem kunnen zijn?
 
Als je op asfalt bedoelt met je afwijking in rechte lijn, heeft de mijne dit ook wel, ik denk dat geen enkele auto rechtdoor rijdt zonder aan de trims te zitten.

Ik rij veel off road met de auto , en af en toe op een baan(bmx) , en merk deze afwijking niet ,ik denk dat je eens kan kijken naar de banden, en een simpele test zoals eerder geopperd, voor de rest kan je even kijken of het aan de aandrijfassen en lagers ligt.Of even nakijken of beide stuurstangen exact even lang zijn .Echter , als de afwijking miniem is en op hoge snelheid ,zou ik dit verwaarlozen en lekker gaan rijden , en wat is nu leuker om wat " meer " te moeten doen om de auto te controleren ?
 
Had ik ook. Bij mij trok hij naar rechts. Toch maar eens naar de shocks kijken. Wat bleek? Rechtsachter was 3/4 gevuld. Dus deze veerde sneller in en slecht uit. Ff opnieuw gevuld. Ging meteen goed daarna!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb dus het zelfde als ronin, trekt wat naar rechts.
Verloopig laat ik het even zo, ga eerst eens wat rijden.
Mocht er ooit schade komen, kijk ik gelijk alles na.

Nu maar eens eerst de banden op roken haha
 
yeahhhh, gelukt!!
Na een tip van motersports in een ander topic heb ik ook maar eens de speling weg gehaald uit de hubs.
Het was maar een dun ringetje extra maar wat een verschil!

Nog tips voor de banden?
Want de ken block bandjes slijten wel heeeel erg hard....
 
all rounders : HPI 107870
Die heb ik eronder vanaf het begin aan, goede grip op los zand, gladde ondergrond en asfalt , Ruben heeft ze ook alleen dan de Red Compound 107977

107870

107977

Red compound schijnt zachter te zijn dan de standaard....

nog even een algemene slijtage update in mijn review :

[post53]

verschil van oud (links) en nieuw , na circa 65 lipo packs 2S op asfalt, klinkers , los zand , betonplaat.
(geschat op de helft van het profiel tov nieuwe banden)





 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft er al iemand ervaring met de metalen onderdelen in wr8?
Ze zien er wel mooi uit, maar vraag me zelf af of het het geld waard is.
Zou je een verbetering krijgen met de stijfheid van het autootje of zo het alleen voor de looks zijn?
 
tyvure9u.jpg


Binnenkort maar eens een paar actie foto's maken
 
het zal denk ik wel sterker zijn dan de standaard plastic onderdelen, maar om nu alles te gaan lopen vervangen lijkt mij te duur.

ik mijzelf wel voorgenomen dat als zo'n standaard ding kapot gaat ik de optionele allu onderdelen daarvoor in de plaats doe.
 
Heeft er al iemand ervaring met de metalen onderdelen in wr8?
Ze zien er wel mooi uit, maar vraag me zelf af of het het geld waard is.
Zou je een verbetering krijgen met de stijfheid van het autootje of zo het alleen voor de looks zijn?

Waarom alu erop ?., zolang je geen wedstrijd rijder bent en niet regelmatig het zelfde circuit rijdt , lijkt me het geen zinvolle upgrade, daarbij vindt een beetje flex wel handig op off road e.d , meer stijfheid zo je mogelijk wensen op asfalt .
Met de duurzaamheid zit het wel goed, zie mijn review , en geloof me de auto is genoeg mishandelt :mrgreen: . Dus zolang ik voor heel weinig op ebay alle spare' s kan kopen , ipv een alu onderdeel , en me ook geen zorgen hoef te maken om andere breekpunten hou ik het bij stock .

Maarja tis jouw geld en als je het mooi vindt staan , prima, functioneel als stoeptegel /asfalt rijder ? .......... :wink:
 
Weet natuurlijk ook niet of ik het zou doen , want ook ik vind het erg aan de prijs.
Maar was benieuwd naar jullie reacties, en of zoiets bv zinvol zou zijn.
 
Back
Top