Le santisima Trinidad 1:50

Inderdaad , eerst wordt de boot op het platform geschoven die niet kan zakken dmv van 2 borgpennen.

De lier is vastgemonteerd.

Daarna wordt de paal met wieltje erop bevestigd met bouten en vleugelmoer.

Wat ik nu denk :

O...boot...
O |. |
O |. |
O |. |
Ooooooo



O
O
O
O
Ooooooo--------boot

Een vaste L maken.
4 ijzers die //tov elkaar bewegen.dus niks vastlassen,alles scharnierend maken

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Bijkomend voordeel is dat het platform nu maar 30 cm breed moet zijn, Tervuren was het dubbel zo breed omdat anders bij het zakken de ra's tegen de vaste constructie kwam.

Nu zal, als het platform zakt, de afstand groter worden .
Hoe verder hij zakt ,hoe groter de afstand tussen vast gedeelte en het platform.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Moest. Iemand twijfelen aan dit systeem, laat het me weten. Dank u

Mvg luc
 
Moest. Iemand twijfelen aan dit systeem, laat het me weten. Dank u

Ik neem aan dat het zoiets wordt:

full


Houdt er wel rekening mee dat je dan waterdiepte genoeg moet hebben, omdat je het tafelblad nooit helemaal plat op de "L" kan leggen omdat je dan het verband eruit haalt en het blad gaat kiepen.

Dan kan je net zo goed dit maken:

. . . . .B.....O......O.......T. . . . .
O::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::
::
::
::
O
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Luc hoe voorkom je dat heel de boel in het water kantelt ?

Schroeven worden in het hout geboord, en dan komen 2 ijzers van 50 cm naar achter die met telkens 2 grondpennen worden vastgezet.

Voor het kantelen heb ik niet veel schrik daar de onderkant van het vast gedeelte steunt tegen het hout .
 
Ik neem aan dat het zoiets wordt:

full


Houdt er wel rekening mee dat je dan waterdiepte genoeg moet hebben, omdat je het tafelblad nooit helemaal plat op de "L" kan leggen omdat je dan het verband eruit haalt en het blad gaat kiepen.
O

Inderdaad zo wordt het.

Maar de voorste ijzers komen aan de binnenkant van het platform en de achterste ijzers aan de buitenkant van het platform, zodoende hinderen ze elkaar niet en kan het platform volledig naar beneden.

Allee, toch in mijn gedachte, ga vandaag eens een proefopstelling maken voordat ik weeral veel geld uitgeef aan ijzer voor niks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nooit helemaal plat op de "L" kan leggen omdat je dan het verband eruit haalt en het blad gaat kiepen.
Met een klein beetje ruimte op alle scharnierpunten krijg je al snel:

full


En dan krijg je hem ook nooit meer omhoog met een last erop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met een klein beetje ruimte op alle scharnierpunten krijg je al snel:

full


En dan krijg je hem ook nooit meer omhoog met een last erop.

Als je de grijze ijzers wat langer maakt dan de zwarte dan komen de grijze in neergelaten stand op elkaar te liggen en kan het niet meer doorknikken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de grijze ijzers wat langer maakt dan de zwarte dan komen de grijze in neergelaten stand op elkaar te liggen en kan het niet meer doorknikken

De grijze zullen 100cm lang zijn en de zwarte max40 cm

Ook zullen de grijze een L-profiel hebben .

Denk dat dit alleen maar proefondervindelijk is vast te stellen.

Maar ik zie het toch een beetje positief terug, na gisteren een Anselmus dag gesukkeld te hebben
 
een Anselmus dag

Uit het zinsverband begrijp ik de strekking wel, Luc. Maar toch ken ik die uitdrukking niet. Anselmus ken ik als de eerst bekende Nederlandse (Middeleeuwse) apotheker. Maar ik vermoed dat dit bij jullie iets anders betekent?

Ik hoop de de oplossing nu nabij is!!!

Groet,

Ad

EDIT
Ik zie dat Harm een andere verklaring heeft gevonden.
 
:p:p

Ken het woord zelf niet.

Heb een iPad gekregen van mijn vrouw, en deze heeft de ambetante gewoonte om tijdens het typen ,woorden voor te stellen.

Deze woorden aanvaard je door spatie te drukken.

Hier moest staan 'ganse'

Zo gezien de g-vergeten ,en dan krijg je zo een woord
 
na mijn vorige fiasco, een nieuwe poging met een nieuw systeem.

en het werkt.

het systeem in gesloten toestand.

dscf1685q.jpg


2 verfbakken erop gezet met 28 liter water in.

dscf1684e.jpg


tijdens het zakken, je ziet de bakken blijven horizontaal

dscf1683e.jpg


pas in de onderste stand knikken de bakken.

hier begint hij terug moeilijker omhoog te gaan.

dit heb ik opgelost door gewoon de lier weg te nemen.(lier 30 cm boven de grond, ik 150cm boven de grond waardoor de hoek van te trekken anders is en veel gemakkelijker gaat)

en via een touw het platform zelf omhoog te trekken.

gaat veel gemakkelijker dan ik dacht , en met de lier schokde alles meer.


dscf1682n.jpg



de batterijen zijn opgeladen en ze staat gereed om te gaan zeilen op zondag ,mits het weer dit toelaat. ze voorspellen regen en veel wind.
dscf1686ds.jpg



nog een nieuwe staander gemaakt + een hout zodat de boot niet kan verschuiven tijdens het transport.

dscf1687aq.jpg
 
Hopen dat het weer snel beter wordt en oppassen dat het touw niet uit je handen glipt. Succes met de te waterlating en veel vaarplezier :thumbsup:
 
Ik denk toch dat je moet voorkomen dat de vloer kantelt in de diepste stand.
Het is namelijk erg moeilijk om een schip te dokken met zo'n slagzij.
Of je moet het schip kunnen ballasten dat het net zo scheef komt als de vloer. . . . .

zorg ook dat je hijshaak niet kan verschuiven over dat draadeind.
Het gaat zeker fout als die ineens naar de zijkant schiet.
 
luc ik kijk er naar uit om je boot te zien zeilen
als hij te water is probeer ik een filmpje te schieten
we zitten aan de overkant en hopelijk hebben we tijd genoeg om een babbeltje te maken
of er moest natuurlijk zoveel volk in het park lopen dat het niet te doen is
ik zal met de zinnia een beetje uit je buurt blijven of heel langzaam varen
want ik zal wel heel de dag met die boot gaan varen denk ik
en af en toe een duikboot natuurlijk
groeten en tot zondag
 
eagter Hopen dat het weer snel beter wordt en oppassen dat het touw niet uit je handen glipt. Succes met de te waterlating en veel vaarplezier

Dan is ze direct gedoopt. :)

Ik denk toch dat je moet voorkomen dat de vloer kantelt in de diepste stand.
Het is namelijk erg moeilijk om een schip te dokken met zo'n slagzij.
Of je moet het schip kunnen ballasten dat het net zo scheef komt als de vloer. . . . .

zorg ook dat je hijshaak niet kan verschuiven over dat draadeind.
Het gaat zeker fout als die ineens naar de zijkant schiet.

De diepste stand is juist geen 50 cm. De santisima heeft een diepgang van 30 cm.dus ik moet niet tot het diepste gaan, behalve als ze het waterniveau in de vijver laten zakken.

De hijshaak zit gevangen tussen 2 rondellen en op hun plaats dmv van 2 moeren.
(
luc ik kijk er naar uit om je boot te zien zeilen
als hij te water is probeer ik een filmpje te schieten
we zitten aan de overkant en hopelijk hebben we tijd genoeg om een babbeltje te maken
of er moest natuurlijk zoveel volk in het park lopen dat het niet te doen is
ik zal met de zinnia een beetje uit je buurt blijven of heel langzaam varen
want ik zal wel heel de dag met die boot gaan varen denk ik
en af en toe een duikboot natuurlijk
groeten en tot zondag

RAF,ik kom zeker langs,zou toch moeten lukken. Met de boot blijf ik wel uit de buurt van de duikboten, want als die een oud schip zien willen ze het direct torpederen.

Tot zondag, onder voorbehoud van het weer. Want ze voorspellen toch niet veel goeds.(het is al snel een 30 min werk om ze te water te laten en hoewel alles waterbestendig is gemaakt, vaar ik er liever toch niet mee in de regen)


Mvg luc
 
hallo luc

ze geven 85% kans op regen maar dat wil niet zeggen dat het 85% van de dag gaat regenen
het kan zijn dat het in hasset hoost dat het niet meer normaal is en het in genk gewoon droog blijft
als we een dag als vandaag en gisteren hebben is het wel koud maar voor de rest mooi weer
na 18.00 mag het dan lichtjes beginnen regenen

gr raf en nee wij torpederen geen oude schepen LOL
 
Back
Top