Le santisima Trinidad 1:50

Dit is in ieder geval geen model waar je de zender makkelijk in de handen van de ander drukt straks. Al dat touwwerk! Ik zou door de draden het verband niet meer zien geloof ik. Chapeau!
 
Wat een fijne topic om door te lezen. Jammer genoeg missen er wel veel foto's. Hetgeen de pret niet drukt. Blijf deze topic zeker volgen.
 
Fantastisch om inderdaad weer even alle foto's te kunnen zien.
Zo zie je in een razend tempo een heel schip ontstaan.
Mooi werk nog steeds Luc.
 
Heb de site met foto's bekeken. Wat een genot om daar langs te fietsen.
Blijf het volgen en hoop het een keer varend te kunnen aanschouwen.
 
Gisteren de moed bijeen geraapt en de elektronica volledig aangepast.

Wat houd dit in.

* Ipv van 2 batterijen (ontvanger + pompbatterij)nog maar 1 batterij.

De pompbatterij is 12V- 10Ah. (Gezien de 3 zware winchen veel stroom gingen trekken zou de ontvangerbatterij toch snel leeg geraken)

Batterij is 12 V en dmv een ubec deze teruggebracht naar 6V.

TR-5A-UBEC.jpg


* Ipv een schakelaar aangestuurd door een servo om de pomp te bedienen een schakelrelais ingebouwd.

vroeger :

1_Afbeelding_373.jpg


nu :

RC-ON-OF.jpg


aangesloten volgens 1 baterij +ubec:

e-switch.jpg




*een zekering van 10A geplaatst tussen de pomp(7A) en de batterij(de enigste)

ik vermoed dat de ubec als een soort zekering gaat werken. Gaat de stroom boven de7.5A dan valt hij elektronisch uit.

* alleen de stuurimpulsen van de zware servo's nog op de ontvanger laten aankomen.
Dwz de + en - (voedingsspanning van de servo) rechtstreeks aangesloten op de uitgang van de ubec.
Dit om te voorkomen dat de hoge stromen mijn ontvanger gaat beschadigen.


Wat nog te doen:

een nieuwe lift maken om het schip te water te laten.
maidentrip is voorzien op 25/5( bij goed weer)
 
Er is moed en geduld nodig om een 3 master storingsvrij te laten werken ;).
Ben ondertussen erg benieuwd naar een filmtje van de maidentrip :yes:
 
Er is moed en geduld nodig om een 3 master storingsvrij te laten werken ;).
Ben ondertussen erg benieuwd naar een filmtje van de maidentrip :yes:

28 mei 2008 was de eerste posting. dus bijna 5jaar op 1 bootje (met de nodige tussenstops)

filmpje komt eraan, alhoewel iemand anders dit zal moeten doen ,want zeilen + filmen tegelijk zal mij de eerste keer nog niet lukken :D
 
ik had verteld dat 26 mei de maidentrip ging zijn.

voorlopig gaat dit niet door ofwel moet ik een briljant idee/tip krijgen.

mijn systeem om hem in het water te krijgen, blokkeert al zonder gewicht.

dit komt omdat de ophanging in het midden hangt, en van zodra dat de lift zakt blokkeert hij links of rechts.

totaal niet bedrijfszeker.


dscf1680y.jpg



dscf1679p.jpg




dscf1681wn.jpg
 
Is het niet dat het gaat schranken doordat hij wil verdraaien/kantelen, Luc.

Eigenlijk zou je daar iets van lineaire geleiders aan weerszijde moeten hebben. Maar die zullen voor deze lengte ook wel weer aan de prijzige kant zijn vrees ik.

Groet,

Ad
 
De wielen zitten veel te dicht bij elkaar,
maak een grotere rechthoek ,
zodat de wielen ongeveer 40 cm. uit elkaar komen te staan ,
dan zal hij ook stabieler zijn .
 
Maak er dan ook wielen aan die tegen de zijkant kunnen lopen (niet alleen tegen voor/achterkant)

Dan maakt het niet uit of je schip voor of achter de midden van de lift staat.
 
De wielen zitten veel te dicht bij elkaar,
maak een grotere rechthoek ,
zodat de wielen ongeveer 40 cm. uit elkaar komen te staan ,
dan zal hij ook stabieler zijn .

Dat gaat niet, het water is aan de oever 50cm diep.
De boot heeft een diepgang van 30 cm.
De wielen staan 12 cm uit elkaar, dus schiet er nog 8cm over.
Deze 8cm heb ik nodig als het water minder hoog staat.
 
Inderdaad, Ad ze schranken.

Waar zijn de wielen van gemaakt, Luc? Zijn ze niet van een te zacht materiaal?

Groet,

Ad

EDIT
Is het ook niet zo dat hij zonder belasting makkelijk schrankt, maar als je er gewicht op zet die belasting hem er juist doorheen trekt, zodat hij wel gaat werken.
 
Dat maakt toch niet uit, ik heb het niet over je dokvloer maar over het staande gedeelte, al maak je die 60 cm.,
nou dan zitten de bovenste wielen 10 boven water, zo wat!
 
Ad , de wielen zijn van een skateboard , dus redelijk hard.

Brandaris, mijn schuld, kon je niet weten.

De bovenkant van het vaste gedeelte is op gelijke hoogte van mijn transportkar.

Hierdoor moet ik de boot van mijn transportkar op het laadplatform schuiven, zonder deze op te heffen.

Ze weegt maar 30 kg, maar met een afmeting van 170 op 200 op 70 ( bij benadering), doe je niet wat je wilt.

Dus de hoogte in gaan, gaat niet , want dan staat die constructie in de weg om de boot erop te schuiven en dan moet ik de bot erover heffen.

Ben nu aan het denken om met 2 // ijzers, het platform niet loodrecht te laten zakken maar naar voren te laten kantelen(weg van het vast gedeelte) ,maar ik moet ervoor zorgen dat het laadplatform dan horizontaal blijft
 
De bovenkant van het vaste gedeelte is op gelijke hoogte van mijn transportkar.

Hierdoor moet ik de boot van mijn transportkar op het laadplatform schuiven, zonder deze op te heffen.

En die paal met de lier eraan dan?


Je hebt nu dit als platform:


O. . . . .B.....O......O.......T. . . . .
O::::::::::::::::::::::::::::::::::::::





Wij dachten aan het volgende:


O
::
::
::
::. . . . .B.....O......O.......T. . . . .
O::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Schuif je soms eerst de boot op het flatform, dat geborgd staat met pennen tegen het zakken.
Komt daarna de lier en de mast er pas op?
 
Back
Top