Beginner zoekt een electro heli en ik heb wat vragen

Zelf zou ik gaan voor de Blade Nano CPx en een vliegsimulator. Het is écht een super heli om mee te oefenen in de huiskamer zonder schade aan te richten aan zowel de heli als je meubilair.
 
Voor dat je nu aan de slag gaat:
Probeer het eens met een SIM,
Vaak lees je hier, :
"de heli gaat niet van de grond"
"de heli kantelt meteen en .."
"de heli gaat snel naar boven en ook weer .."
groetjes van Uwe
 
Na weer een avondje te hebben gezocht en te hebben gelezen op internet ben ik nu bij 2 heli's uitgekomen:

MCPX en de Walkera V120D02S

Dit lijken mij beide goede heli's om mee te beginnen.

De MCPX kun je makkelijk kopen en er ook een DX6i zender bij aanschaffen.

Voor de Walkera is het volgens mij wat lastiger aangezien die in het buitenland gekocht moet worden en er vaak ook een Walkera zender bij zit,maar mijn voorkeur gaat uit naar een DX6i.

Zover ben ik dus al gekomen :D
 
Tenminste een adverteerer op dit forum heeft de mCPX,
nu bestellt, heb je die donderdag thuis,
zo heb ik het, als ik wat wil, moet het morgen zijn, ha ha ha

groetjes van Heli-Uwe
 
Wat ik al aangaf is de Walkera V120D02S niet helemaal voor beginners :-), is een fel beestje en hij is snel dus buiten gaat hij echt hard hoor. In Duitsland heb je wel veel shops die Walkera's hebben maar ook in nl zijn er prima shops met de onderdelen. Ik haal zelf bijna alles uit China en dat gaat tot nu toe prima. Net de Walkera Super cp binnen, ook een geweldig beestje, vliegt echt lekker en ook lang 8 min +. Voor buiten en om het vliegen te leren is de Master CP echt super :-).

Mini cp links Super CP rechts.

super2.jpg
 
Ik heb zeker naar walkera gekeken maar ben er niet uit of ik een dx6i kan gebruiken op een walkera heli,want het liefste wil ik een dx6i om later ook te kunnen gebruiken met een andere heli.De MCPX kan met een dx6i maar een walkera heli volgens mij niet.
 
Door de geluidsbarriere? lijkt me knap...
rotordiameter 75 cm,
rpm 4000(leuk voor t rekenvoorbeeld.., haal je in t echt amper)
0.75x3.14 =2.355m per rondje
x 4000 rpm =9420m per minuut
x 60 minuten = 565200m/uur
/1000 is 565.2km/uur....;)

goed, zal nog steeds pijn doen maar je oren blijven heel..

Dat was ook een hyperbool, om aan te tonen dat het goed mis kan gaan als je ermee in aanraking komt.:wink:

Dangers Of RC Helicopters - Stories & Pictures - Heliguy.com
 
Ik heb zeker naar walkera gekeken maar ben er niet uit of ik een dx6i kan gebruiken op een walkera heli,want het liefste wil ik een dx6i om later ook te kunnen gebruiken met een andere heli.De MCPX kan met een dx6i maar een walkera heli volgens mij niet.

Nee, idd. Je kan de DX6i niet gebruiken voor een Walkera heli.
Je kan de DX6i in de toekomst voor bijvoorbeeld een Align T-REX gebruiken.
Maar dat kan met een Walkera Devo zender ook.
Want er gaan losse ontvangers in dit soort heli's.
yellowflashcolorzpdt19.gif


Grtz Marco.
 
Dus ik kan wel een walkera set kopen met een Devo 8 bijvoorbeeld en deze zender later op een andere heli gebruiken zonder problemen?En de devo zender kan ik ook gebruiken met een sim als phoenix of is uiteindelijk een dx6i toch makkelijker om te gebruiken in de toekomst? Want ik kan nu beter een goede zender aanschaffen met een kleine heli en later deze zender ook gebruiken op een grotere heli en ook met een sim.
 
Dus ik kan wel een walkera set kopen met een Devo 8 bijvoorbeeld en deze zender later op een andere heli gebruiken zonder problemen?En de devo zender kan ik ook gebruiken met een sim als phoenix of is uiteindelijk een dx6i toch makkelijker om te gebruiken in de toekomst? Want ik kan nu beter een goede zender aanschaffen met een kleine heli en later deze zender ook gebruiken op een grotere heli en ook met een sim.

Yep. Dat kan met zowel de Devo als met een DX6i.

Met deze sim heb een 12 in 1. werkt super.;)
PhoenixRC zit erbij en nog vele anderen.

Grtz Marco.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Groot voordeel van de Spektrum zender is de beschikbaarheid van vele typen ontvangers en BNF modellen. Bij Walkera is dat erg beperkt.
 
@Emanuel: +1 (ik vlieg wel futaba, maar spectrum is ook goed)
@Martin49: +1 (illegale dingen willen wij niet!!)
@rimo: ...grote heli:

walkera zender alleen met walkera ontvanger
spectrum allen met spectrum
futaba met futaba
en graupner met graupner

dus elke merk heeft binnen de 2,4 giga een stukkje,
waar je niet naar de andere kan gaan,

en opgelet, het zijn ook kleine helis met zender die alleen in deze combinatie werken, bv. nine eagle coax 2,4
is geen negatiev reclame, zij zijn ook goedkoop! (setje 60 € of zo)

groetjes van Heli-Uwe
 
DUS.......

Grtz Marco.

Er zijn honderdduizenden, zo niet miljoenen helivliegers in de wereld, en relatief tot dat aantal, slechts enkele van dit soort filmpjes op youtube.

Er vinden per jaar alleen al in NL méér ernstige verkeersongelukken bijvoorbeeld met motorrijders, plaats dan er wereldwijd van dit soort filmpjes verschijnen. (en ik denk dat je het aantal actieve motorrijders in veel landen qua orde van grootte redelijk kunt vergelijken met het aantal actieve helivliegers) Daarbij is dit filmpje al wat ouder.

Gaan we nu ook bij iedereen die de veiligheid van bijvoorbeeld auto of motorrijden ter discussie stelt, foto's of video's (al wat oudere ook nog) van verkeersongelukken plaatsen? Daarbij, dit is een amerikaans filmpje, en dank zij internet kunnen we tegenwoordig onmiddelijk zien wanneer er in amerika, verweggistan of waar dan ook iets ergs gebeurt. Kijken we ook naar alle motorongelukken die er in amerika en verweggistan gebeuren? Geeft het aantal keer dat iets in amerika gebeurt (groot land met véél meer helivliegers) accuraat weer hoe groot het werkelijke risico is?

Dus: JA! Het risico word overdreven! Schromelijk zelfs
Er is een verschil tussen "risico" en "de aard van de gevolgen".... (waarbij veel risico-analisten de stelling hanteren dat "risico" bestaat uit "de kans dat iets gebeurt" maal "de ernst van de gevolgen van die gebeurtenis")

Sinds ik op MBF ben, kan ik mij precies één ernstig ongeluk herinneren van iemand die zijn heli op het werk demonstreerde en een collega kreeg die heli tegen zijn lijf.
Vergelijk dat eens met de hoeveelheid motorongelukken die er ieder voorjaar (let wel, alleen het voorjaar, niet eens het hele jaar) gebeurt, en kijk eens wat de verhouding tussen het aantal actieve motorrijders en het aantal actieve helivliegers is....

En vertel me dan nog eens dat het risico niet overdreven word....

Het neemt niet weg, dat je je inderdaad met een 450 reeds afschuwelijk kan bezeren, maar dat is "gevolg van de gebeurtenis", niet "kans dat het gebeurt" en al helemaal niet "risico" (risico=kans x gevolg volgens de meeste risico management theoriëen)

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En laat ik nou net een fervente RC heli-piloot zijn alsmede ook een fervente motorrijder. hi hi hi hi hi hi hi
Dan maak ik dus dubbel zoveel kans op brokken?? Ha ha ha ha
Ben het deels met je verhaal eens.
Waar het mij omgaat is dat ALS het eens mis mocht gaan met een 450 size heli je dan liever NIET diegene wil zijn waarmee het toestel dan in aanraking komt.
Dus ELK ongeluk is er al eentje teveel toch? Of het nou relatief vaak of niet vaak gebeurt.
Vr Gr D
 
laat iemand die niet kan motorrijden motorrijden, en iemand die niet kan heli vliegen heli vliegen. Volgens mij neemt het risico dan toch echt wel toe........;)

En voorkomen en waarschuwen is hier ook beter dan genezen, beter overdreven waarschuwen dan niet waarschuwen.

Las net op een pakje sigaretten dat roken dodelijk kan zijn, maar ja dat is een een breinaald ook:banana:
 
Overdrijven is niet handig, sommigen doen alsof een 450 bij de kleinste misser dodelijk is...
Rondvliegen, en precies voor je knalt hij jouw kant op, hoe groot is die kans?

Te weinig op letten is ook zo wat.
Bijna ongelukken heb je erg veel. Gelukkig geeft een 450 al een redelijk imposant geluid, waardoor velen even twee keer nadenken voor ze wat doen.
Maar hoeveel bijna ongelukken, of schampschoten zijn er voor er een dergelijk fimpje verschijnt?

Ik heb zelf toch wel een situatie of 2 a 3meegemaakt die potentieel echt gevaarlijk waren.
Maar dan hebben we het over een jaar of wat, veel heli/vliegtuigpiloten door elkaar. En vaak kon men er niet eens iets aan doen

Gezond verstand...
 
Back
Top