Lipo saver

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door dlaurier, 7 okt 2012.

  1. dlaurier

    dlaurier Guest

    Ik heb een liposaver AOK-BL4s voor mijn hb cp3 .. Maar als ik deze aansluit moet ik m dan nog instellen op mn accu type of is t gewoon aansluiten en vliegen maar ..gr danny
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.405
    Locatie:
    Rotterdam
    doorgaans zit er papier bij zoiets. Dat is geen verpakking, maar is een soort boekwerk (analoge vorm van een website)

    Hierin staat zeer regelmatig dergelijke info weergegeven. Zelfs de manier waarop staat er vaak in..
    En dat zonder zoekvenster ;-)

    Anders is google ook een zeer goede vriend, als er dus geen handleiding bij zat (maar lijkt me sterk, is een handelaar doorgaans verplicht)
     
  3. dlaurier

    dlaurier Guest

    nee er zit hellaas geen papier bij helemaal niks alleen welk type het is ,
    en warom zou ik gaan googlen als op dit forum 10.000 mensen verstand hebben van een lipo behalve ik.. de link hieronder is de saver waar ik over praat
    http://www.eskyshop.nl/prod/low-voltage-buzzer
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.405
    Locatie:
    Rotterdam
    Nou, van de algemene lijn weten hier een hele hoop mensen hoe het hoort of zou moeten

    Maar heel erg productspecifiek kan dat best wel eens heel erg tegenvallen

    Zo weet ik best hoe je in een auto moet rijden, maar heel specifiek hoe een volkswagen polo 1.4 bluemotion met 20 opties behandeld moet worden, weet ik niet.
    en daar zullen er meerderen van zijn.

    Terug naar jouw apparaat:
    ik vind het een beetje vaag, om even eerlijk te zijn.
    Het ziet eruit als iets wat niet instelbaar is. Ik zie tenminste geen schakelaars of knoppen.
    Dat houdt in dat je de balancer erop aan moet sluiten, en dat dat ding dan zelf moet zien hoeveel cellen er in de lipo zitten.
    Tot zover no problemo.

    Maar, doorgaans hoort er wel ergens vermeld te staan wanneer het apparaat zijn alarm gaat geven..
    als deze alarm geeft op 3,5 volt per cel, heb je de tijd om op je gemakkie te landen/naar je toe te rijden/naar je toe te varen.
    Gaat het alarm op de absolute ondergrens af (ergens tussen 2,4 en 3 volt) heb je die tijd dus niet.

    Wel fijn om ff te weten, voor je een lipo eraan prikt en en hem leegtrekt tot het alarm afgaat.
    Misschien ff belletje naar de leverancier?
    Ff opletten trouwens, hij geeft dus alleen een alarm af.
    Hij onderbreekt de stroom niet, dus je kunt de lipo nog steeds te ver ontladen.
    Ook ff opletten dat je het apparaat wel hoort als hij afgaat. En dan wel testen met alle kappen erop etc etc..
     
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.119
    Dat is nou een vorm van luiheid...

    Je verwacht wel dat een ander voor jou een antwoord gaat typen, maar zelf wil je de moeite niet nemen om even te zoeken.
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.119
    ...
     
  7. dlaurier

    dlaurier Guest

    nee hoor ik ben niet lui ik ben een beginner ik weet pas net een dag wat een lipo is laat staan dat ik op google moet gaan zoeken hoe ik een lipo saver moet aansluiten ik wil gewoon zeker zijn van mn zaak en niet honderden euros uitgeven aan onderdelen door te weinig informatie ...........
     
  8. dlaurier

    dlaurier Guest


    heel erg bedankt voor je reactie hier kan ik wat mee ,op de lipo saver zit wel een heel klein knopje gr danny
     
  9. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.492
    Locatie:
    Boskoop
  10. dlaurier

    dlaurier Guest

  11. dlaurier

    dlaurier Guest

    .......................
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.405
    Locatie:
    Rotterdam
    niet zomaar uitgaan van een ander product omdat "het er op lijkt"
    voor het zelfde geld zit er een andere programmering in.

    Gewoon je leverancier bellen/mailen, zeker als het instelbaar is moet hij er gewoon een handleiding bij geven.
    Dat de handleiding misschien op een briefkaart past, ok
    maar hij moet er wel bij
    desnoods als pdf ergens te downloaden, maar dat heeft hij er nergens bij staan.

    Nu heb je nog garantie, ga gewoon achter de bron van dit probleem aan: je leverancier
     
  13. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Afgezien van het feit dat er een handleiding bij hoort hetzij op papier hetzij via een link naar internet is het ook uit te testen.
    Gewoon aan sluiten en de lipo belasten en kijken wat de liposaver doet bij diverse spanningen die je gelijktijdig natuurlijk wel moet bewaken met een voltmeter of wattmeter.
    Zonder een minimum aan meet apperatuur ben je al snel aan de goden over geleverd.;)

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10777
     
  14. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.811
    Locatie:
    Woerden
    Of deze schakeling ook zo werkt kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen maar vaak werken ze als volgt:
    Er wordt een kleine simpele microprocessor genomen die 3 of meer analoge ingangen heeft. De accu wordt aangesloten op de connector waar een aantal weerstanden er voor zorgt dat er spanning op de analoge ingangen komt te staan. MAAR natuurlijk alleen als er een cel op die aansluiting is aangesloten. Bij één cel komt er alleen op de eerste ingang 3V tot 4,2V te staan. Op de andere ingangen meet de processor 0V dus is de conclusie dat er maar één cel is aangesloten dus moet het alarm afgaan bij 3,2V.
    Sluit je nu een 2S accu aan dan komt er ook op de tweede ingang 3V tot 4,2V te staan. De processor detecteert nu dat er op twee ingangen spanning staat dus moet er een 2S aangesloten zijn. De spanning waarop nu alarm wordt geslagen zal 3,2V voor elke cel zijn. Dat is dus 6,4V voor het totaal.
    Het zal zal duidelijk zijn wat er bij het aansluiten van 3 of 4 cellen gebeurt, de processor zal zelf detecteren dat er 3 of 4 cellen zijn aangesloten en daar de juiste conclusie aan verbinden.
    Er zijn geen instellingen nodig dus ook niet mogelijk.
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.405
    Locatie:
    Rotterdam
    klopt.

    Maar dan is een knopje geheel overbodig.
    het nut van het knopje, en wat je hiermee dient te doen is doorgaans wel handig om in een handleiding uitgelegd te krijgen.
     
  16. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.811
    Locatie:
    Woerden
    Zou dat knopje misschien een test functie kunnen hebben? Druk er eens op en kijk wat er gebeurt!
    Overigens ben ik het helemaal eens met de stelling dat er een vorm van gebruiksaanwijzing bij hoort te zitten. Het liefst natuurlijk een bruikbare gebruiksaanwijzing, daar schort het ook nog wel eens aan. :evil:
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.801
    Locatie:
    Sassenheim

    Hoewel je een beginner mag zijn lijkt het mij dat als je bij een winkel een ondeugdelijk product koopt je bij die winkel je verhaal gaat halen. Volgens de consumentenwetten in Europa en Nederland houdt de service niet op te bestaan na de aankoop.
    Als de link ook werkelijk de winkel is waar je hem gekocht heb zie ik daar een hele grote link "stel je vragen over dit product"
     
  18. dlaurier

    dlaurier Guest

    Lipo saver werkt prima tenminste ik heb 15 minuten gevlogen (gekloot) en hij begon als n gek te piepen ......maar nu een nieuw probleem de staart van de heli draaid zodra ik 5 cm van de grond ben naar rechts (rond) ik heb toen de proportionaal trimmer naar plus gedraait dit werkte ook niet en heb alle standen op de trimmer geprobeerd maar het probleem bleef terwijl ik 3 uur daarvoor hier geen problemen mee had .het enigge wat ik gedaan heb is een nieuw setje bladen erop gezet iemand enig idee wat dit kan zijn ... Alvast bedankt
     
  19. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ik heb zelf geen ervaring met het vliegen met helicopters maar is het mogelijk dat de nieuwe setje bladen iets meer of minder koppel veroorzaken.
    Als dat meer is als je met trimmen kunt compenseren dan heb je dat probleem.
    Is er soms een gering verschil in de form in de nieuwe bladen?
    En zijn de nieuwe bladen van hetzelfde type?
     
  20. dlaurier

    dlaurier Guest

    Ik heb idd niet de originele bladen erop zitten ik hoop dat dit t probleem is .dit ga ik morgen even proberen het is nu een beetje donker;)bedankt
     

Deel Deze Pagina