Pakket zoek geraakt, via Itella verzonden!

Ik heb wat besteld bij HobbyKing, en dat is verzonden met de DPD.
Nou staat er nu als status " Out for Delivery ".

Ruud

Dat staat ervoor dat het pakket vandaag normaal gezien aangeboden gaat worden bij u aan de deur.
Heb je een trackingnummer ontvangen.
Stuur die ff door via PB dan kan ik het eens nakijken als je wil.
 
Hallo,

Oké bedankt.
Dan wacht ik daar wel even op, als hij vandaag niet komt kan ik u dan vanavond een PB sturen?


Ruud
 
Oh ja?? Ik wacht al 2maanden op een servo, hier bij een RCcar internetshop besteld, m.a.w. helemaal slecht!!

Per definitie zijn alle winkeliers in Nederland ruk?

Waarom kan niemand tegenwoordig niet meer naar een winkel om te kijken wat ze hebben en te kopen wat er op voorraad is?

Neem van mij aan dat veel webshops puur alleen de lijsten van leveranciers online plempen en niets/weinig op voorraad hebben, dat geeft altijd ellende met langdurige bestellingen.
 
Ik heb net ook kleine problemen gehad met een pakket uit Finland..
Dit is onderhand, na 2 maanden en 2 keer teruggestuurd te zijn, toch aangekomen..
Dat van mij kwam via de finse post en dan naar postnl.
Om te tracen moest een pakket in Finland verstuurd worden dmv een
"proof of delivery". Dit blijken wij in NL niet te kennen en is het pakket dus terug gestuurd.

Klinkt meer als een drogreden van PostNL om hun fout te verhullen. "Proof of delivery" is dus gewoon "Bewijs van ontvangst", waar je hier in NL gewoon om kan vragen als je een pakketje verstuurd. Het is een soort aangetekend-light: de zending is niet volgbaar voor de verzender, maar er moet wel voor worden getekend bij ontvangst.
 
Klinkt meer als een drogreden van PostNL om hun fout te verhullen. "Proof of delivery" is dus gewoon "Bewijs van ontvangst", waar je hier in NL gewoon om kan vragen als je een pakketje verstuurd. Het is een soort aangetekend-light: de zending is niet volgbaar voor de verzender, maar er moet wel voor worden getekend bij ontvangst.

Dit blijkt niet de postnl te zijn maar de finse post.
Daarbij komt dan letterlijk een stuk papier wat getekend moet worden en terug gestuurd moet worden aan de verzender.
Blijkbaar kan dit niet bij de postnl.
Pakketje is toendertijd ook niet voorbij de douane geweest helaas.
Maar ja, mijn pakketje is er.. in 2 dagen, tenminste nadat de verzender hem per express verstuurd had..
 
Voorlopig heb ik mijn pakje van 11 juni nog steeds niet in huis. Het is een pakje van €15,-. Nog Liquid, douane of TNT weet waar het is. Lekker dan.

Welke vervoerder, neemt in NL de levering van USPS over?
Maw waar kan ik terecht om mijn pakje als nog te krijgen?
 
Die post.nl account werkt ook maar half ... Heb er ook 1 van de pakketten die ik heb gehad staan er welgeteld 2 in het systeem ...

Daar missen er nog wel een aantal (gewoon uit nederland) dus dat systeem is ook Kwalitatief Uitermate Teleurstellend net zoals postNL in z'n geheel eigenlijk.

Het is overigens niet zo dat het pakketje per definitie door postNL af wordt geleverd zoals eerder werdt beweerd....
GLS of Selektvracht om maar wat te noemen kunnen het ook zomaar afleveren , dat is afhankelijk van de organisatie waarmee dat Finse Itella hier een contract heeft en dat hoeft niet perse PostNL te wezen.

En in allebei de gevallen kan het dan wel ff duren voor het er daadwerkelijk is weet ik uit ervaring.....
 
Wat blijkt nu: Verzender had geen huisnummer op pakket vermeld, nu ( tís te zot voorwoorden) is mijn pakket retour Finland!!! Nederland op z'n best!!
 
Voorlopig heb ik mijn pakje van 11 juni nog steeds niet in huis. Het is een pakje van €15,-. Nog Liquid, douane of TNT weet waar het is.

Ziet er naar uit dat ook mijn 2e pakketje van de zelfde shop niet gaat aankomen. Is op 7 Juli verzonden en heeft een dag later de VS verlaten. Waarde van het pakket €25,- (Liquidrc vermeldt altijd een lagere waarde) lijkt mij geen douane geval. Van alle bestellingen via deze shop is alles nog aangekomen, zelfs zonder tussenkomst van de douane en nu ineens twee pakketten niet/zoek.

Via postnl account is er niks te traceren, er zijn geen pakketten voor mij.
Ik word er moedeloos van gaat met echt geld kosten zo.

Als het pakket de VS verlaat dan houdt de USPS track voor mij op.
Heeft iemand voor mij tips wat ik kan doen?

Thanks in advance.
 
ja bij een europeesche sjop bestellen , meer kans dat de spullen aan komen ;):)

echt weer zo'n miep topic, ergens zoeken op het www , waar het goedkoopste is , en dan zonder enig research spullen bestellen en dan later gaan "miepen"dat het niet aankomt of douane kosten erbij komen ,:???:

:showass:
 
ja bij een europeesche sjop bestellen , meer kans dat de spullen aan komen ;):)

echt weer zo'n miep topic, ergens zoeken op het www , waar het goedkoopste is , en dan zonder enig research spullen bestellen en dan later gaan "miepen"dat het niet aankomt of douane kosten erbij komen ,:???:

:showass:

Wow, bedankt voor je (geweldige) antwoord gaat het echt oplossen.
Heb inmiddels zon 30 bestellingen gedaan bij Liquidrc en nou net de laatste twee gaan fout. Wil alleen weten hoe ik er wel achterkom waar m'n spullen zijn.

Maar je hebt gelijk, ik zal voortaan m'n spullen kopen bij de duurste verkoper bij mij op de hoek van de straat, want daar hoor je zulke goede verhalen over. Kost dan wel drie keer zo veel, maar je hebt het zonder risico snel in huis.
Dat ik ooit zo dom ben geweest om dit te doen zeg, en dat ik zonder jouw geniale antwoord dit nu pas inzie.
 
Zonder enig research is ook flauwekul, er zijn legio mensen inclusief mezelf die bij liquid bestellen en dat is tot nu toe altijd goed gegaan.

MightyWiggy: Je kan proberen de douane op schiphol rechtstreeks te bellen, dat heeft bij mij een paar keer een versnelling van het proces opgelevert. Ik las dat je de douane al gecontacteerd had maar ik weet niet of je specifiek naar Schiphol had gebeld?
 
@leo-rcc, thanks voor je reactie. Was een "algemeen" nummer, niet specifiek Schiphol. Zal die eens bellen. Zit nog anderhalve week in Frankrijk, tja ook geen straf.
Hoopte op een www "oplossing" om de pakketjes te kunnen hertraceren vanuit hier, vandaar. Nogmaals bedankt voor het meedenken.

@Emil, thanks, betaal altijd via Paypal. Dat heb ik ook een keer gedaan, ze keren echt niet zomaar uit, is nogal een procedure. Heb uiteindelijk m'n geld wel terug gekregen, maar dat ging niet zomaar.
Aan de andere kant stel ik Liquidrc dan verantwoordelijk voor het niet leveren, gezien de ervaringen lijkt me dat niet reëel.


Ik heb Liquidrc maar weer een mail gedaan met de opmerking dat zij dan maar een tr and tr onderzoek moeten doen.
Dus afwachten maat weer.

Thanks, voor de serieuze reacties.
 
Altijd via paypal betalen, krijg je iig je geld terug ;)
1x gebruik van moeten maken in de 200+ orders van liquid.

@leo-rcc, thanks voor je reactie. Was een "algemeen" nummer, niet specifiek Schiphol. Zal die eens bellen. Zit nog anderhalve week in Frankrijk, tja ook geen straf.
Hoopte op een www "oplossing" om de pakketjes te kunnen hertraceren vanuit hier, vandaar. Nogmaals bedankt voor het meedenken.

@Emil, thanks, betaal altijd via Paypal. Dat heb ik ook een keer gedaan, ze keren echt niet zomaar uit, is nogal een procedure. Heb uiteindelijk m'n geld wel terug gekregen, maar dat ging niet zomaar.
Aan de andere kant stel ik Liquidrc dan verantwoordelijk voor het niet leveren, gezien de ervaringen lijkt me dat niet reëel.


Ik heb Liquidrc maar weer een mail gedaan met de opmerking dat zij dan maar een tr and tr onderzoek moeten doen.
Dus afwachten maat weer.

Thanks, voor de serieuze reacties.

Ik koop ook veel bij Liquid en altijd via Paypal dan loop je geen risico.

Het staat zelfs in de voorwaarden van Paypal dat de verkoper verantwoordelijk is tot en met aflevering van het pakket.
Volgens mij een "recht" wat je dan gebruikt en geen onterechte verantwoordelijkheid ten opzichte van Liquid.

Wanneer Liquid daar "last" van zou hebben dan stoppen ze wel met Paypal en gaan dan over op creditcard betalingen.

Gr Jan.
 
Back
Top