algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Jij weet dus echt niet hoe een parapent snorvlieger eruit ziet.
Hoezo???
er zijn verschillende soorten, maar die op de foto lijkt mij deels een zelfbouw....

Men denkt: dat kan ik ook, en gaat gewoon aan de slag zonder enige vorm van kennis. Voor een paar euro's kun je de nodige afgekeurde schermen al kopen........... en zonder de nodige kennis gaan de meesten hier mee vliegen met de nodige gevolgen. Enige vorm controlle is er niet........
HIEROM noemde ik het diep triest :teacher:


groet,
Hoogvlieger
 
hij mag blij zijn dat ie het er levend af heeft gebracht...
aan het toestel te zien, zat hij met z'n rug pal achter de motor.
als de tank was bereikt door de vlammen, had het nieuws alleen wat vuurwerk kunnen laten zien...

Bij zo'n ding zit je eigenlijk altijd met je rug pal tegen de motor aan, dus snap niet wat je hier nog extra mee aan wil duiden.
ALS de vlammen de tank hadden bereikt, of het nou zelfbouw is of niet, had het ALTIJD op een fiasco uitgelopen met in ieder geval ernstige gevolgen voor de gezondheid van de piloot. Wederom duidt je het overduidelijke aan en wederom mijn vraag, wat bedoel je hiermee extra aan te duiden?

Verder snap ik niet dat dit gewoon de lucht in mag als het compleet met tape bevestigt was. Is er voor dit soort luchtvaartuigen geen keuring of regelmatige check of zo'n ding nog wel luchtwaardig is?
Ik bedoel, ik heb tijdens de opleiding de nodige mankementen gezien die met tape waren opgelost, maar dat waren nooit ernstige dingen. De meest angstaanjagende was een deurlijst waar een randje tape overheen zat.
 
Verder snap ik niet dat dit gewoon de lucht in mag als het compleet met tape bevestigt was. Is er voor dit soort luchtvaartuigen geen keuring of regelmatige check of zo'n ding nog wel luchtwaardig is?
Ik bedoel, ik heb tijdens de opleiding de nodige mankementen gezien die met tape waren opgelost, maar dat waren nooit ernstige dingen. De meest angstaanjagende was een deurlijst waar een randje tape overheen zat.

Niet goed gelezen, illegaal:confused::confused:
 
Tja erg lullig, ik wilde gistermiddag net terugkeren naar Lelystad toen ik hoorde dat het vliegveld dicht was, vanwege dit incident. Is in totaal denk ik een 20 minuten dicht geweest.
Gelukkig dat de inzittenden niks is overkomen.

Bedankt voor deze link Bertus, stelt me weer gerust aangezien ik ook langs het 'wrak' ben gekomen.
 
IDIOTEN :

di 31 jul 2012, 17:14
Gebotste vliegtuigen stijgen gewoon op

BARCELONA - Twee vliegtuigen die tijdens het taxiën op de luchthaven van Barcelona tegen elkaar botsten en daardoor fikse schade opliepen, zijn zonder controle gewoon de lucht in gegaan.


foto014_1034092d.jpg

Een toestel van Ryanair dat opstijgt in Barcelona.

Hoewel de passagiers van het Ryanair toestel alarm sloegen, vlogen de piloten met een deuk in de vleugel gewoon naar Ibiza. De bemanningsleden van het andere toestel merkten niets van de botsing. Het toestel van American Airlines stak met een scheur in het hoogteroer de Atlantische Oceaan over. Dat schrijven diverse luchtvaartsites dinsdag.

Het botsincident vond vorig jaar plaats, maar kwam deze week pas naar buiten.

"Pure horror", reageren specialisten. "Honderden passagiers zijn door het oog van de naald gekropen."

"Een mirakel dat hier geen ongelukken zijn gebeurd", reageert een ervaren vliegtuigtechnicus in Het Laatste Nieuws. "Een hoogteroer zorgt ervoor dat je kan stijgen of dalen. Als die scheur zich verder had doorgezet, brak allicht een stuk van het roer af en verloor het vliegtuig stabiliteit. De kans was dan groot dat het toestel crashte.''

De vliegtuigtechnicus laat ook weten dat het 'deukje' aan de vleugel van het Ryanair toestel niet ongevaarlijk was. ''Als er water tussen het metaal en het composiet was gesijpeld en op grote hoogte bevroren, brak er mogelijk óók een stuk af."
 
De telegraaf weet er weer een prachtig hyperdehype verhaal van te maken.

De schade aan de winglet van de B738 viel wel mee:
ryanair_b738_ei-ekb_barcelona_110414_2.jpg


En hier de schade aan de B763:
american_b763_n366aa_new_york_120414_1.jpg


De scheur zit in een composiet hoogteroer, vrijwel aan de tip.

Het verhaal van de pilote van Ryanair is aannemelijk:
Accident: Ryanair B738 and American B763 at Barcelona on Apr 14th 2011, both aircraft departed despite ground collision and passenger complaints

Ze was er echt heilig van overtuigd niets geraakt te hebben.
Een volgende keer echter toch liever to be safe, then sorry.
 

This is unprecedented footage of a small airplane crash from inside the cockpit from two different views. Miraculously, everyone survived. The pilot will make a full recovery and the rest of us escaped with superficial injuries and feel very lucky to be alive . This trip was much anticipated and due to our excitement we had our Gopro cameras filming at various times. After flying up into the mountains for a morning hike in the Frank Church River of No Return Wilderness we were planning on flying to a small mountain town for dinner. Due to warming temperatures there was an increase in density altitude and we had a hard time getting adequate lift. After taking off we hit an air pocket that made us rapidly loose altitude, pushing us down into the trees. The cameras were left on for a couple of hours during the aftermath. Thank you to all the many individuals who eventually came to our aid and took the time and effort to help in any way they could. We appreciate you more than you know.

yDu0jYiz-v8[/media] crash video from inside cockpit - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iets meer informatie, ik hoop dat jullie allemaal Engels kunnen:

Glenn Pew for AVweb.com. Video of a plane crash as it was experienced from the right seat, inside the cockpit. The accident took place on Saturday June 30, 2012 near Bruce Meadows airstrip, not far from Stanley, Idaho. At the time of this report, information was preliminary and subject to change, but some had been collected by the NTSB. The aircraft is a Stinson model 108-3, a 165 horsepower single-engine high-wing propeller-driven plane capable of carrying four, plus full fuel, and light baggage. All four occupants survived the crash with the pilot suffering the worst injury. The cause of the crash is yet undetermined, but an aircraft's performance is dependent, among other things, on the density of the air it moves through. The pilot appears to have faced "high density altitude" conditions which degrade an aircraft's takeoff and climb performance. For more, visit AVweb.com, here http://www.avweb.com/avwebflash/news/stinson_crash_cockpit_video_ntsb_faa_207...
 
Wat hadden deze mensen toch een geluk bij een ongeluk!
Bijna niet te geloven.
Was er brand geweest had het niemand overleeft.

Johannes
 
Als Ik het filmpje zo bekijk was de stijgsnelheid vanaf het moment van opstijgen gewoon marginaal té noemen en heeft het toestel nooit hoogte gehaald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was er niet bij, maar bij het bekijken van dit filmpje tijdens het opstijgen kreeg ik het benauwd en vroeg me direct af waarom de piloot niet naar links uitweek waar geen bomen stonden.

Johannes
 
Goede vraag inderdaad; 'Waarom niet die bomen ontwijken ?' --> Heeft (o.a.) te maken met psychologie, keuzegedrag, een eenmaal genomen besluit, daar wil men liever niet op terugkomen, ook al leidt dat tot een foute beslissing. Ook een goede vraag zou zijn; 'Waarom toch doorvliegen met zulke slechte klimprestaties ?'
Misschien een nog duidelijker video van AvWeb;

Of, als de link niet werkt; OVM3RRd1vf0[/media] Crash In-Cockpit Footage Stinson 108-3 - YouTube

Hier eentje waarbij het wel slecht afliep,ze hebben hun eigen ongeval gefilmd wat ergens achteraan staat van deze toch wel schokkende video.

Het ongeval is ook op een grotere hoogte gebeurd, een typisch geval van 'Box Canyon.'
Op grote hoogte een vallei invliegen en op het laatst een berg of bomenrij proberen te ontwijken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was er niet bij, maar bij het bekijken van dit filmpje tijdens het opstijgen kreeg ik het benauwd en vroeg me direct af waarom de piloot niet naar links uitweek waar geen bomen stonden.

Johannes

Wat mij opviel is dat er geen woord wordt gesproken tijdens de vlucht, en dat de cameraman blijkbaar wil demonstreren hoe gewond de piloot is.
 
Back
Top