Vliegers omgeving IJmond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fresh heb je het opgelost?

Nee het probleem is nog niet oipgelost. Vandaag even naar Almere geweest. Sam had de Mikado foam mee genomen. Kon het daar niet testen, want er mocht geen nitro gevlogen worden. Zowel Anko als Sam gaven aan dat het door trillingen komt. Ik heb de log-file even bekeken en ik heb ergen extreme trillingen. Vanmiddag nog even op ons veld gevlogen, maar met een negatief resultaat. Sam gaf aan om de analyzer software van Mikado even te downloaden. Dan de mainblades er even af te halen en de heli dan te testen. Dan kan je aflezen waar de trilling vandaan komt. Trillingen vij 10.000 toeren komen bij de staart vandaan en bij 2000 toeren zitten rond de rotorhead. Ga deze week de heli dus ff slopen. Misschien voor de zekerheid ook de tail lagers vervangen. Nu ik toch bezig ben wil ik alles er uit hebben voor zover mogelijk.

Baal er wel van want het is weer een hoop werk.
 
Nee het probleem is nog niet oipgelost. Vandaag even naar Almere geweest. Sam had de Mikado foam mee genomen. Kon het daar niet testen, want er mocht geen nitro gevlogen worden. Zowel Anko als Sam gaven aan dat het door trillingen komt. Ik heb de log-file even bekeken en ik heb ergen extreme trillingen. Vanmiddag nog even op ons veld gevlogen, maar met een negatief resultaat. Sam gaf aan om de analyzer software van Mikado even te downloaden. Dan de mainblades er even af te halen en de heli dan te testen. Dan kan je aflezen waar de trilling vandaan komt. Trillingen vij 10.000 toeren komen bij de staart vandaan en bij 2000 toeren zitten rond de rotorhead. Ga deze week de heli dus ff slopen. Misschien voor de zekerheid ook de tail lagers vervangen. Nu ik toch bezig ben wil ik alles er uit hebben voor zover mogelijk.

Baal er wel van want het is weer een hoop werk.

ach wat moet je anders het is hobby werk toch:D ik hoop dat je het vind
 
Nee het probleem is nog niet oipgelost. Vandaag even naar Almere geweest. Sam had de Mikado foam mee genomen. Kon het daar niet testen, want er mocht geen nitro gevlogen worden. Zowel Anko als Sam gaven aan dat het door trillingen komt. Ik heb de log-file even bekeken en ik heb ergen extreme trillingen. Vanmiddag nog even op ons veld gevlogen, maar met een negatief resultaat. Sam gaf aan om de analyzer software van Mikado even te downloaden. Dan de mainblades er even af te halen en de heli dan te testen. Dan kan je aflezen waar de trilling vandaan komt. Trillingen vij 10.000 toeren komen bij de staart vandaan en bij 2000 toeren zitten rond de rotorhead. Ga deze week de heli dus ff slopen. Misschien voor de zekerheid ook de tail lagers vervangen. Nu ik toch bezig ben wil ik alles er uit hebben voor zover mogelijk.

Baal er wel van want het is weer een hoop werk.

hou je nog wel tijd over voor de extra...........................?
Ben er nog niet hoor
 
@Oliesjeik, de Extra 330L gaat morgenavond naar een nieuw baasje toe.. :(

Helaas, maar mijn droom motor komt steeds dichterbij en die moet ook op een grote kist komen...
 
@Oliesjeik, de Extra 330L gaat morgenavond naar een nieuw baasje toe.. :(

Helaas, maar mijn droom motor komt steeds dichterbij en die moet ook op een grote kist komen...

Geeft toch niet?
Ik kon er toch ook niet veel mee, en dromen zijn er om na te jagen, dus moet je zeker doen!!!!
Wat is de nieuwe droom?
 
Wat is de nieuwe droom?

Dit is de nieuwe droom... (50cc Saito 5 cilinder ster motor)

Saito%20325%20SAIE325R5D-450.jpg


Gaat komen op een nog nader te bepalen vliegtuig, maar ik vermoed dat het een Gilmore wordt.

A-BH062.jpg
 
allebei echt heel gaaf!!!!!
schaal? spanwijdte??

Spanwijdte is 215cm. Kist en motor ga ik kopen bij Hobbyinn. Al denk ik wel dat ik eerst de motor ga aanschaffen, mooie bok ga bouwen en de motor daarop eerst netjes wat liters laat maken, voordat ik hem in ga bouwen...

Maar doel is wel om de kist en motor dit jaar nog te hebben en te vliegen :)
 
Spanwijdte is 215cm. Kist en motor ga ik kopen bij Hobbyinn. Al denk ik wel dat ik eerst de motor ga aanschaffen, mooie bok ga bouwen en de motor daarop eerst netjes wat liters laat maken, voordat ik hem in ga bouwen...

Maar doel is wel om de kist en motor dit jaar nog te hebben en te vliegen :)

Ben benieuwd!
Sluit wel beter aan bij je voorkeur om schaal te vliegen dan de Lembeck deed
 
Ben benieuwd!
Sluit wel beter aan bij je voorkeur om schaal te vliegen dan de Lembeck deed

Klopt, alhoewel ik wel de 50cc DA hou. Je weet maar nooit wat er nog eens op je pad komt :)

Speaking about that. @RonaldR: Kan ik jouw bok eens lenen om die 50cc DA van mij in te laten lopen?
 
hou je nog wel tijd over voor de extra...........................?
Ben er nog niet hoor

Ja die gaan we eerst even gereed maken. Heli mag ff rusten. Ben er even klaar mee.

Moet zeggen dat mijn Hexcopter met de nieuwe setup erg goed werkt. Heb even een accu te leen van Erik K. Daar voor mijn dank. Vlieg nu op 4S 5000mA. Vanmiddag een vlucht van 10min. gemaakt. Hij had 4400mA gebruikt. Accu was niet eens warm. En dat voor een 20C versie. Ben er erg blij mee.

@Sleur,

Heb even een test gedaan met de GPS, maar er loopt geen data. Die nieuwe van mij moet zeker nog geprogd worden met de juiste output en datasspeed? Kan je vertellen hoe ik dat doe met die RX,TX,GND en 5volt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top