Shortcourse topic

Iemand hier ervaring met een vertraagd signaal? Ik was laatst aan het rijden en had het idee dat er een halve seconde vertraging zat in het signaal. Zowel gas/remmen als sturen.
De zender gaf niet aan dat de batterijen leeg waren, bereik was ook nog goed.
Iemand wellicht ervaring met een soortgelijk geval.

Het gaat om een Hobao 10sc, Ansman zender
 
Iemand hier ervaring met een vertraagd signaal? Ik was laatst aan het rijden en had het idee dat er een halve seconde vertraging zat in het signaal. Zowel gas/remmen als sturen.
De zender gaf niet aan dat de batterijen leeg waren, bereik was ook nog goed.
Iemand wellicht ervaring met een soortgelijk geval.

Het gaat om een Hobao 10sc, Ansman zender

Een halve seconde eerder de trigger bedienen :-)
(kon het niet laten)
:rolleyes:
 
ja ik had het gezien, jou topic kwam daar ook nog aan bod :) maar hoe zit dat met buggy based sc's? in de usa uitgesloten van deelname?
 
Je hebt daar, net als hier, een heleboel circuits die zich aan de ROAR regels houden. De meeste banen zijn eigendom van en gelegen op een terrein van de hobbyshop. Het hangt een beetje van de hobbyshop eigenaar af of de auto's zijn toegestaan. Mijn MBSC krijgt binnekort een motor die op 2 S rijdt en dan zit je eigenlijk alleen nog met de maatvoering. De spoorbreedte is net iets te veel. Aan de voorkant heb ik er genoeg mm af weten te snoepen met andere pillow balls. De achterdraagarmen zouden iets ingkort moeten worden maar het scheelt echt maar een paar mm.
 
Dr rijden er daarginds ook een paar rond op basis van een X-Ray (808 geloof ik).
Het is een hele kit met een hoop carbon genaamd XSCT.
En daar rijden ze gewoon wedstrijden mee, wel op 2 cellen lipo,dan zal ie wel ROAR legaal zijn denk ik
Laatst waren ze nog 1 en 3 op een grote wedstrijd
Screen-shot-2011-10-06-at-10.26.46-PM-450x240.png

Screen-shot-2011-10-06-at-10.26.11-PM-450x325.png

Ik vind het een beetje "te" carbon, vind plastic ook okay, en dr zal ook wel een prijskaartje aan vastzitten.
Hij zal een betere handling en meer afstelmogelijkheden hebben omdat het eigenlijk een verbouwde 1/8 buggy is, ze rijden trouwens met de DE-Racing wielen voor 17mm wielmeenemer.
 
Hoe zit dat met grip als de auto zo licht is?

Plakken ze er een hoop lood in op de juiste plekken?

Veel vermogen + weinig grip (door laag gewicht) = niet wegkomen???
 
Als je lood gaat plakken dat is het voordeel van het " lichte" chassis toch weg?, voordeel is wel dat je " gericht" kan plakken......
 
In de short course klasse is een beetje gewicht noodzakelijk voor het betere deurkrukken werk. De lichtste auto delft als eerste het onderspit ;-)
 
wie heeft jou vertelt dat een lichte auto geen grip heeft.:-) ?

Niemand.

De wrijving is direct afhankelijk van de normaalkracht tussen de banden en het wegoppervlak. Het maakt wat dat betreft weinig tot niets uit omdat een grotere massa een grotere aandrijfkracht nodig heeft. Hierop is de werking van een spoiler gebaseerd, die geeft meer normaalkracht zonder massa toe te voegen en geeft dus wel alleen al op wrijving een voordeel.

Het is denk ik wel zo dat bij een grotere massa het profiel (meer) in de klei/turf gedrukt wordt waardoor de krachtoverbrenging meer vormgesloten wordt en daardoor in verhouding de aandrijfkracht meer oploopt dan door wrijving alleen.
 
Het is denk ik wel zo dat bij een grotere massa het profiel (meer) in de klei/turf gedrukt wordt waardoor de krachtoverbrenging meer vormgesloten wordt en daardoor in verhouding de aandrijfkracht meer oploopt dan door wrijving alleen.

een smallere band zou dus het zelfde effect hebben. Vandaar dat die franse sneeuw en ijsracees op héle smalle bandjes rijden.
 
Back
Top