Jet Legend L-39 Albatros

Super!!! Cockpitje is mooi! Idd iets te laag, misschien idd een blokje onder de stoeltjes, "vult" de kap wat meer..
 
Yep, wil ook even kijken of ik wel de JL "cockpit bakken" kan gebruiken, moet ik wel de benen van de piloten "opereren" maw ter hoogte van de knie iets meer knikken.

Ahja, wordt weer leuk puzzelen :D
 
MPX stekker voor de aileron en flap:
l39a43.JPG


En hier komen de tanks op te liggen:
l39a44.JPG



Zo komen ze ook de cockpit brengen als het goed is :-)

Ben je niet bang als je 1 kant van de stekker verbinding vast zet en de ander los door frictie de boel los komt ?

gj
 
Hoi Gert Jan,

Hoe bedoel je door frictie?


Je ziet vaak dat beide kanten gefixeerd worden maar daar heb ik iets tegen, zal vast werken maar mocht een vleugel ooit eens iets wijken dan kan er kans ontstaan op een slechte verbinding.

Dat gebeurt bij deze opstelling niet.


Grt,
Berto.
 
De stekker in de vleugel zal gewoon los blijven, die moet ik dus voor het tegen de romp aanschuiven monteren.
 
Dat is juist het systeem waar ik zo bang voor ben. De kabel gaat bewegen en je stekker zit in de vleugel zit vast. Dit maakt het mogelijk dat de stekker uit elkaar kan schuiven. Het is misschien wat ver gezocht maar het hoeft je maar 1 keer te gebeuren.

gj
 
Nou daar ben ik niet zo bang voor, zou niet weten waar de kabel heen zou kan gaan schuiven, zit na montage bijna een 10cm "vrije slag" in, dus voordat dat de stekker eruit kan trekken......
Moet ook echt wel redelijk kracht zetten met m`n vingers om de stekkers los te koppelen.

Die schuift echt niet uit elkaar :nooo:

Ben dan eerder bang dat gewone servo stekkers uit elkaar gaan schuiven, bij de grotere modellen gebruik ik daarvoor dan ook altijd een "klemmetje".

Maar echter waarom? want bij de kleine modellen blijft het ook altijd zitten :roll:
 
Laatst bewerkt:
Maar echter waarom? want bij de kleine modellen blijft het ook altijd zitten :roll:
Precies, soms zijn we misschien té voorzichtig, nog nooit in m'n model leven ooit een los stekkertje ergens gehad van radio aparatuur. Ik safe-guard ze ook meestal maar da's meer gevoel. Zéker die mpx stekkertjes, die gaan nooit nie los....


Weet ik en ik heb het ook vaak goed zien gaan. maar ook een paar keer wat minder. Met als resultaat crash.

gj
Was dat dan origineel materiaal of chinees bamboe rommel?? :rolleyes: Ik heb het ook nooit bij anderen gezien.

Groetjes,
Gerald
 
Er is maar een verklaring berto: €€€€€€€€€€€€€€ :mrgreen:
 
Met een stampende benzine motor gaan die mpx zo los, als je 1 kant vast zet. Heb het zelf gezien. Turbine kan ik me niet voorstellen.
 
Gerald zei:
die gaan nooit nie los....
:oops: altijd dus :rolling:


Heb ondertussen de tankplaat ook definitief verlijmd:
l39a44.JPG

nog even het voorste spant verlijmen en voorzien van een strookje glasmat met sec. lijm en dan kan definitief de neus erop.

Dan is het gedaan met het "stukje handelbare" romp.

Heb ook de MPX stekkers aan de vleugels klaar en getest, schijn alles goed te hebben gesoldeerd :lol:

Grt,
Berto.
 
Heb ook de MPX stekkers aan de vleugels klaar en getest, schijn alles goed te hebben gesoldeerd

He Berto maak je geen zorgen over MPX stekkers bij Leon ze,n Panther zit het al 2 jaar zo nooit problemen gehad we hebben een keer draadbreuk gehad op de soldering daarom gebruik ik nu dit spul.

full


je kunt het zo van mij lenen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heee Dick,

Zorgen maak ik me zeker niet :nooo: , anders zou ik het ook niet zo maken ;-)

Heb dat spul al eens eerder gezien ja, mooi goedje :yes:
Maar dank je heb het niet nodig, doe straks nog een beetje kit tussen de draden en dan zit het voor het leven.

Grt,
Berto.
 
Hee Gert Jan,

Die plasti dip (ik neem aan dat je dat bedoelt) is een vloeibare krimpkous, solderen moet je altijd :yes:

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk moet je eerst solderen dan in de plasti dip dompelen 2 maal alleen het idee al dat er niet gesoldeerd zou worden
Maar goed ik kijk wel toe.
 
Back
Top