Mijn vlieg ervaring van vandaag

:onweer: Eigenlijk heel het weekend niet gevlogen (door geplande 'familiebezigheden') en me heel de tijd vanuit o.a. de auto zitten opvreten over de mooie vliegomstandigheden :(

Maar goed, family time is ook heel belangrijk. :teacher:
 
Proficiat Jacob met deze geslaagde maiden.
Zelf helaas door verplichtingen(3 moeders) dit weekeind niet gevlogen........
 
Dat weet ik wel zeker....

wstar_bsratio.curr.loop.d2.gif

zow kijk momenteel (zondag 15 mei in de morgen) eens :o wat een golfpatronen
mooi :O
 
Pap, ofwel met de woorden van Freek de Jonge: "Ik voel mij soms ook een bord Brinta". :-)

Jacob is vergeten te vragen of ik 3 moeders heb.....

het antwoord is idd al gegeven door HANS. Hij gaat door voor de koelkast :D

De vlieg ervaring van Zondag was goed... DX6I was niet te gebruiken, gelukkig ad ik nog iets stoffigs op 35mHZ. hiermee heb ik mijn Robbe NOVA gevlogen en ervaren dat bij veel wind ook te vliegen valt...ook 2D.
dat bij regen, slechts 16°C en 4 BFT ook thermiek te vangen is.
Op het scheiden van de markt 17;00h samen met Jacco nog even een belletje van 30 minuten gepakt.

:D:D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Jacob is vergeten te vragen of ik 3 moeders heb.....

het antwoord is idd al gegeven door HANS. Hij gaat door voor de koelkast :D

De vlieg ervaring van Zondag was goed... DX6I was niet te gebruiken, gelukkig ad ik nog iets stoffigs op 35mHZ. hiermee heb ik mijn Robbe NOVA gevlogen en ervaren dat bij veel wind ook te vliegen valt...ook 2D.
dat bij regen, slechts 16°C en 4 BFT ook thermiek te vangen is.
Op het scheiden van de markt 17;00h samen met Jacco nog even een belletje van 30 minuten gepakt.

:D:D:D:D

als het daar nu 2 bofort was geweest en de temp van 7 tot 23 graden was gestegen dan had de thermiek hamer ernstig van zich doen gelden daar
 
Riser is rising

Vandaag een vrij dagje, even geen examens;) Dus tijd voor wat ontspanning.
Tegen de middag zag ik het wolkendek opklaren dus eropuit gegaan met de Riser. Op het veld aangekomen bleek de wind toch erg haaks op het veld te staan. Normaal betekent dit dat ik niet kan vliegen maar vandaag gewoon eens geprobeerd mijn hoogstart elastiek over het prikkeldraad heen te leggen dat mijn twee bevliegbare velden scheidt. En dat ging prima! Zodra je het vliegtuig loslaat raakt de lijn het prikkeldraad al niet meer.
En gelukkig maar want thermiek was er zeker, nog nooit heb ik met de Riser op mijn eigen veld echt goed een bel kunnen pakken. Tot vandaag, heerlijk!!
De Riser deed zijn naam eer aan... en pakte op 60m hoogte een bel. Op 200 meter hoogte was ik al aardig ver ''down-wind'' dus ben ik met een paar tikjes downtrim recht tegen de wind in weer terug gestoken naar mijn veld en geland


riserth.png
 
Laatst bewerkt:
Zo dat ging echt hard omhoog zo te zien. Mooi hoor! Je komt met jouw elastiek ook knap hoog, dat doe je netjes....
 
Lekker Rick, om even te kunnen ontspannen. Het was een prachtige dag.
Blijft toch een fijn kistje de RISER.
Het hoeft niet veel te kosten om plezier te hebben.
Succes trouwens met je examens.

Groeten, JH
 
Zo dat ging echt hard omhoog zo te zien. Mooi hoor! Je komt met jouw elastiek ook knap hoog, dat doe je netjes....

Dankje;)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik inmiddels niet meer met die standaard hoogstart vlieg van Conrad. Ik heb bij het kopen van mijn Cirrus en Cirrus 75 van de beste man ook een zeer mooi stuk elastiek meegekregen. Het is van dat holle rubber wat heel geleidelijk uitrekt, daarmee krijg ik al mijn kisten goed omhoog. Tot wel 3 meter. En dat blijft toch een stuk leuker dan met elektro omhoog:p
 
Dat vind ik nou ook. Als je vanaf een elastiek een minuut of 10 weg kunt blijven heb je echt het gevoel dat het "gelukt" is, wat je met elektro niet zo snel hebt. Daar lukt het altijd :-)

Met slepen heb ik dat ook, het hoeft voor mij niet zo hoog. De kunst is om op thermiek omhoog te komen. Lukt dat niet dan haak je gewoon opnieuw aan. Veel leuker!
 
Ik was, nu bijna 2 weken geleden, in het weekend in Limburg. Ik heb toen bij de club van Arno888 gast gevlogen. Arno was er ook, en met gerepareerde ogen kon hij ook weer vliegen. Zachtjes uitgedrukt, kun je zeggen dat Arno van uitdaging houdt. Hij ontkoppelde soms al op 60-70m hoogte, om dan op 50 m een bel te pikken en dan heel zachtjes naar de 300 m te draaien.

Ik liet me een stuk hoger afzetten, en heb ook meerdere bellen kunnen uitdraaien (een tot 500m met mijn Möwe).

Maar petje af voor Arno, zonder een stuurfoutje cm voor cm omhoog schroeven ....

Dirk
 
is idd een sport om zo laag mogelijk al de thermiek op te pikken ,
voordeel van die bzzzzzzzzzzzzzt aan de voorkant is wel dat je langer en verder kunt zoeken .ik prefereer die hoogstart in de neus ,ondanks dat een lijnstart net even leuker is en meer uitdaging geeft om die thermiek te vinden .

maar als je een echte purist bent doe je het ook zonder vario .

mooiste is om de omgeving eerst te verkennen waar de "bronnen" zitten tov de wind en jouw positie daarna wacht je eigenlijk het moment van de dag af dus 1100 uur beginnen met vliegen en zo je lokaties afgaan .

beste hulpmiddelen zijn nog steeds roofvogels en ooievaars .

vaak hou ik ook zwaluwen in de gaten ,net als afgelopen zondag zitten ze laag bij de grond ,niet vliegen zitten ze opeens een 20 tot 30 meter hoger ,direct vliegen .

zo kun je dus ook op spreeuwen letten (die jagen ook op insecten )

de rest liegt van de vogels mij te vaak .

maar dan nog om idd na een sart van 140 meter een 10 mnuten weg te blijven is leuk . kun je vergelijken met electro motorloop tijd van max 15minuten om dan 30 minuten weg te blijven .

maar hoe dan ook netjes gedaan voor arno en rick
 
DLG

Dan moet ik jullie toch eens een DLG aanbevelen (Arno weet waar ik het over heb).
Gewoon zelf weggooien en dan ook naar 200 m (of hoger) schroeven. Da's pas echt vliegen!
Enne... Dirk, op die hoogtes stijgt het wel degelijk! Lager zijn de bellen zijn smaller, maar ze beginnen op de grond ;).
 
Back
Top