Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Pas een filmpje gezien met uitleg en daar ging het precies zoals Willem het verteld, het eerste deel is om het toerental op te voeren en daarna ging de CP zijn werk doen, dat filmpje ging over de Blade 400.willem, zorg je er niet voor dat je toerental constant blijft?
door gas te geven met pitch up zorg je er toch voor dat het toerental niet lager wordt vanwege de hogere weerstand? (zoals bij echte heli) of wordt toerental daadwerkelijk hoger?
Dat ligt eraan hoe je de throttle en pitch curve instelt. Je kunt het bijvoorbeeld zo instellen dat bij een throttle van 75% deze curve vlak blijft en de rest geregeld wordt met pitch. Je kunt ook andersom redeneren: dat bij een bepaalde bladhoek deze gelijk blijft en je de rest met toerental regelt. Als ik naar de throttle curve kijk die ik op mijn MX12 geprogrammeerd heb, zie ik op punt 0 een throttle van 0, op punt 1 een throttle van 63%, op punt 2 (midstick) 76% en dit loopt op naar 85% op punt 4 (full throttle).Je ziet dus dat er na midstick nog maar een lichte stijging van het toerental plaats vindt. De rest wordt geregeld met pitch.willem, zorg je er niet voor dat je toerental constant blijft?
door gas te geven met pitch up zorg je er toch voor dat het toerental niet lager wordt vanwege de hogere weerstand? (zoals bij echte heli) of wordt toerental daadwerkelijk hoger?
Nee. Toerental is afhankelijk van spanning. Vandaar ook de aanduiding van toeren per volt. Wel is het natuurlijk zo dat hoe hoger het vermogen hoe makkelijker het toerental vastgehouden zal worden. Maar je voert een spanning toe en afhankelijk daarvan zal het toerental oplopen.vast toerental of vast vermogenstand?
toerental is nl afhankelijk van vermogen vs pitch
Weet ik wel, was een beetje plagen tegen Student![]()
als je pitch vergroot zonder vermogen toe te voegen zal je RPM dalen vanwege hogere weerstand...
daarom vroeg ik... regel je het toeren of het vermogen.
toevallig belde ik een kennis van me , en hij vroeg opeens of ik nog wat met modelbouw deed .. nou ja beetje zij ik ..
toen kreeg ik een zo goed als nieuwe reely dragonfly 3d mee (conrad)
met wat reserve spulletjes ! is dit gewoon een oem heli ?
er zitten 2 accus bij maar die zijn niet goed meer denk ik , geen lipo's jammergenoeg !
of kan ik die gewoon hiervoor kopen mits juiste voltage enz.?
ik moet hem wel opnieuw afstellen , moet even kijken hoe dat in zijn werk gaat , want t is een cp heli!
hopelijk kennen jullie deze heli en kan iemand mij helpen hiermee!
Kees heeft (terecht) ontzag voor CP heli'sik snap je niet ?
heftig cp ?