E-REVO topic

Vandaag wezen knallen in de sneeuw op de hei in Brunssum met mijn zoon.
Allebei de revoos uitgerust met MMM combo,alleen die van mijn zoon met 2200 kv.
Die van mij met de 2650 kv. Met 4cels begonnen, daarna mijn zoon met 6cels.
Ging 10 min. goed. Voor de 2de keer bij mijn zoon de moter overleden [ 1ste keer
EZ run 2000 kv]. Omdat bij mij n push rod overbrak heb ik zelf niet met 6cels kunnen
rijden. Eigenlijk durf ik t niet eens meer!
Wat ik me nu afvraag is of de kv niet te laag is voor 6cels te rijden?

Groetjes
 
Sorry diver maar ik ben niet zo into die getallen. Wat wil je daar mee zeggen?
 
Marcel zegt ook niet dat de 2650 is doorgefikt, maar de 2200 (dit keer lees ik wel goed :rolling:)

Welke 2200KV had je erop zitten? Ik ga ervanuit dat je de castle creations 2200KV in combi met de MambaMonsterMax regelaar had.

En welke tandwielverhouding?
 
Als je 18/65 hebt gebruikt kan het zijn dat de rotor evt gebroken is, omdat voor lipo's de motor dan te licht vertand is. Ik rijdt zelf al ruim een jaar met m'n ERBE uitsluitend op 6s, en heb altijd 18/54 gebruikt als vertanding (die origineel meegeleverde vertanding dus.)
werkt perfect, en heb ook nog nooit problemen gehad met de ESC motor combo.
 
Vandaag wezen knallen in de sneeuw op de hei in Brunssum met mijn zoon.
Allebei de revoos uitgerust met MMM combo,alleen die van mijn zoon met 2200 kv.
Die van mij met de 2650 kv. Met 4cels begonnen, daarna mijn zoon met 6cels.
Ging 10 min. goed. Voor de 2de keer bij mijn zoon de moter overleden [ 1ste keer
EZ run 2000 kv]. Omdat bij mij n push rod overbrak heb ik zelf niet met 6cels kunnen
rijden. Eigenlijk durf ik t niet eens meer!
Wat ik me nu afvraag is of de kv niet te laag is voor 6cels te rijden?

Groetjes

Jij hebt dus eigenlijk gewoon geluk dat je pushrod brak, aangezien jouw motor niet voor 6s geschikt is....:p

Ik heb trouwens laatst een pushrod gelijmd met sec.lijm. Krijg m niet meer van elkaar, heb m als reserve erbij gehouden...

Was kort geleden ook nog op de hei, de kolenberg aan de sigrano opgeknald...lekkurrrrrrrrrrrr.
Binnenkort eens in de sneeuw proberen....de nieuwe sneeuw wel te verstaan.
 
Jullie hebben t over 54 bij standaard pinion

ik zou met 18/68 dus eigenlijk continu wheelies moeten trekken.Dat is dus niet zo. Als ik er nu een 54 in zou zetten zou ik wel wat meer topspeed hebben , maar dan komt die helemaal niet meer van zn plaats, neem ik aan...

Is die bij de brushless versie dan wel nog snel genoeg met acceleratie met 18/54?

Mmh, weet nog niet zo goed wat ik hiermee moet....
Bij de brushless op lipo is de aangeraden vertanding 18-54. Dus 54 als spur!
Hoe dat bij de brushed versie zit weet ik niet.
Daarbij is brushless zo krachtig dat de acceleratie alleen maar sneller wordt als je van 18-68 naar 18-54 gaat (lees: sneller accelereren kan ie toch niet aangezien de grip ontbreekt en als je dat wel hebt je met een backflip op z'n dak ligt).
Ik heb zelfs een tijdje op 22-54 gereden, ook off-road. En dat ging ook nog prima, hoewel de motor wel wat warmer werd.
 
Laatst bewerkt:
Bij de brushless op lipo is de aangeraden vertanding 18-54. Dus 54 als spur!
Hoe dat bij de brushed versie zit weet ik niet.
Daarbij is brushless zo krachtig dat de acceleratie alleen maar sneller wordt als je van 18-68 naar 18-54 gaat (lees: sneller accelereren kan ie toch niet aangezien de grip ontbreekt en als je dat wel hebt je met een backflip op z'n dak ligt).
Ik heb zelfs een tijdje op 22-54 gereden, ook off-road. En dat ging ook nog prima, hoewel de motor wel wat warmer werd.

Mmh..ok, klinkt plausibel. Die ervaring heb ik idd ook met de rustler.

Nu snap ik wel waarom ik die 54 spur niet vond op de exploded vieuw bij traxxas. Dat klopt niet helemaal daar, in vergelijk met de partslist.

Zowiezo, al mn links daarheen kloppen niet meer met die vernieuwde site van ze ...
 
Of je hangt er ook een 2200kv motor in, en verkoopt de 2650. (dat is wat ik zou doen iig.) Pirelly bied een motortje aan voor een leuke prijs. 2 SKF lagertjes er bij halen, en klaar.
 
Back
Top