Neu motoren, ervaringen (ook Lehner Tekin en Castle )

Gewoon gevraagd of hij die wilde meeleveren. Ik bedacht me dat als hij die mods doet, hij er ook het gereedschap voor heeft. Het is een 0.9mm.
Maar.... de 1512 is net een paar weken geleden gemaakt en die heeft weer een andere maat! Zo te zien 1 of 1.2 idd :mad: Kan ik die ook weer gaan bestellen. Wat had jij ookweer voor motor SSI?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon gevraagd of hij die wilde meeleveren. Ik bedacht me dat als hij die mods doet, hij er ook het gereedschap voor heeft. Het is een 0.8mm geloof ik. Zal nog even checken.
Maar.... de 1512 is net een paar weken geleden gemaakt en die heeft weer een andere maat! Zo te zien 1 of 1.2 idd :mad: Kan ik die ook weer gaan bestellen. Wat had jij ookweer voor motor SSI?

Ik had voor mijn motor een 1.2mm imbus besteld (3/64"), maar die past niet. Ik had daarvoor naar Loomans gemaild, waar de motor vandaan komt, en die zei dat het 1.2mm was. Niet dus, en ik heb 2maand moeten wachten op dat imbusje.

Ik heb een Neu 1512 1.5Y 1850kv.

Waar ga jij jouw 1mm imbusje bestellen? 1.2mm is het kleinste wat ik tot nu toe gevonden heb.
 
Ik weet nog niet of ik een 1mm nodig heb. De 0.9 mm (die waarschijnlijk ook voor jou motor nodig is) kreeg ik gelijk met de motor.
IN-RACING

Je moet hem even mailen want hij heeft ze niet op de site staan. Ik weet alleen niet of hij ze los verkoopt. Maar je kan ze ook bij de vakhandel krijgen denk ik. Het merk is Wera
Home: Wera en van datzelfde merk zijn ook mijn andere inbus draaiers. Alleen bij de Provak was de kleinste maat 1,5. Maar van dat merk bestaan ze dus wel....

dsc4368.jpg
 
Wera maakt geen 1.2. Is het geen 1.3 toevallig? Die bestaat wel. Ik denk dat jij ook een 0.9 moet hebben. Met uitzondering van mijn gloednieuwe 1512 zijn alle motoren die ik heb gezien recentelijk met die 0.9 maat. Ik denk dat ze pas net zijn overgestapt op de 1.3.

Ik zal het die Martin nog ff vragen hoe hij m'n 1512 heeft opengekregen (om dat gaas te plaatsen)
 
Thanks Leonardo. Ik heb 1.2 van Facoms, maar die is te groot. Eigenlijk is het 3/64" hoor, maar dat komt overeen met 1.196454651mm => 1.2mm dus :p

Ik heb in de US 2x 0.9mm imbusjes gevonden voor 3.5$ met free shipping. Die van Wera is minstens 10euro incl. verzending.

Gaan de schroefjes er makkelijk uit of moet je ze eerst opwarmen?
 
De schroefjes zien er nogal teer uit om de hex te strippen. Zeker als er een beetje locktite in zit. Ga een keer geld op paypal zetten deze week en de inbusjes bestellen.
Dan gaat de Neu de deur uit als er een verse lager in zit. Heb op dit moment 4 moteren, 3 regelaars en 1 auto. Ik ga het houden op 2 moteren en 2 regelaars.
 
Voor hoeveel wil je de NEU dan gaan verkopen, want misschien, als m'n bankrekening weer wat gespekt is :p, een reserve motor erbij wil hebben.
 
Zojuist Neumotors even gesproken. De schroefjes in de motoren worden door elkaar gebruikt. De ene keer is het 1.3mm en de andere keer is het 0.9mm.

De lager maat van de motoren is 5x13x4 F (flanged, dus met een randje)

Het verbaasde me want op de site van BOCA Bearings staat dat het 2 verschillende maten zijn. Maar Neu zegt dus van niet. Wie heeft er gelijk?
 
Zelf openmaken en nameten lijkt me de enige manier om zeker te zijn. Als het 1.3mm en 0.9mm is dan heb ik het laatste nodig. 1.2mm gaat er namelijk niet in.
 
Ja, heb ff vlug gekeken maar ik heb geen schuifmaat. Op het blote oog zijn ze identiek. Ga het wel ff nameten als ik de jouwe openmaak ;)
 
De keramische lagers zijn binnen.
De 1515H 1Y/F is voorzien en heeft de gaas filter gekregen. Hij zoemt inmiddels vrolijk in de RC8SCe. Het Koppel is mooi krachtig. Hij cogged helemaal niet en onderin de toeren is ie dan ook super smooth. Hij kan bijna kruipen als een crawler en dat met 19/44 vertanding. Na een kwartier bashen is ie lauw (35 graden) Het mooie van deze motor is natuurlijk dat hij zichzelf koelt.

dsc5914s.jpg


Ook de ex 1512 van SSI is voorzien van nieuwe lagers en gaas en heeft even de Slice blijgemaakt totdat de diffgears stripten (ongelukje met stoeprand en strakke slipper). Ook erg soepel deze motor maar ook nog eens lekker stil. Meer dan genoeg vermogen voor de 3 kilo wegende Slice met achterwiel aandrijving. Vraag me af hoelang de arme 48P tandwieltjes in het diff het deze keer gaan uithouden.

dsc5923s.jpg
 
Laatst bewerkt:
Blij dat m'n motortje het zo goed doet :D
Nja, ik had hem in een 3.6kg 4wd buggy en die ging nog altijd meer dan hard genoeg.
Al vind ik Tekin motortjes ook wel erg lekker. Vind ze net iets leuker rijden dan de Neu (wel met sensor)
 
Hij loopt zeker lekker. Het gekke is dat hij heel soepl te draaien is met de hand. Iets wat van het ene Neu model tot het andere enorm varieert. De andere 1512 die ik heb draait veel minder soepel (is ook nog niet voorzien van die keramische lagers...) Ook de 1515 met keramische lagers is minder soepel te draaien. De 1415 die ik eventjes had was echt super stroef. ben er nog niet achter wat daar de oorzaak van is en of het de performance beinvloed.

Als er nog een 4e SC autootje komt ben ik ook wel geneigd een Tekin te proberen.
 
Een klein beetje offtopic maar wel gerelateerd aan ;-) heb je de medusa's van in-racing al eens geprobeerd? Als het goed is, zijn die paar modelletjes die nog te koop zijn ook uit de productie van Neu toch? (in-racing afterburner)
 
Nee nooit geprobeerd. Ze zien er idd wel een beetje uit zoals Neu zonder fins. Als je de opengewerkte achterkant ziet is de bedrading alleen toch wel anders. Maar je zou gelijk kunnen hebben idd. Anders vraag je 't m toch gewoon? Hij reageert heel goed op email (ook in het engels)
 
Back
Top