Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar Cox motoren, evenals de meeste diesels en vele oudere, grotere glowmotoren zijn nog van het mehanite/staal type
en gaan zonder wonderolie onherroepelijk kapot.
De Quartel man weet ongetwijfeld veel van moderne (na 1975) motoren, maar hier zit hij er helemaal naast. Geeft niet, kan de beste overkomen.
25% nitro is geweldig in een racemonstertje als de Tee Dee .010, die dan 35.000+ toeren loopt,
maar een type van de Bee familie is -met zijn 15.000 toeren- al heel happy met 10%.
25% is natuurlijk een stuk duurder, dus misschien dat het advies wel.....![]()
Ik begin steeds meer zin te krijgen in het toch eens proberen van brandstof,
maar bij ons kan dat helaas door allerlei vervelende regeltjes alleen met grote en/of 4takt motoren.
Al het lekkers is tweetakt.En een piepkleine 4takt was behoorlijk duur,
2takt is verboden tot ik geloof 20cc vanwege het hogere geluid dat ze produceren.
Stom genoeg geld deze regel (tot mijn verbazing) niet voor helicopters.
Verder mag niets meer dan 80dbA maken, sinds kort zelfs elektro niet.
Dus het is echt wel flink balen wat die coxjes betreft.
Voor een paar centen kun je toch nog een beetje met die leuke vettigheid aan de gang,
maar het is hier helaas niet toegestaan om ermee te vliegen.
Dat komt allemaal door 1 zeurende madam een kilometer verderop.
Die is daar ook nog eens komen wonen NAdat onze club er gekomen is.
Borstjes vooruit en lipjes getuit, daarmee krijg je bij onze gemeente blijkbaar meer voor elkaar dan 40 man en hun hobby..
Ik moet het nu doen met een klein eenden fluitje op mijn electro kist... :lol: