Ja die meneer de Vries is een echte kunstenaar! Wonderschoon!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee, kubieke inches. !! 1 kubieke inch is ongeveer 16cc.
Deze Cox is geen 0,49, maar .049.
Dus .049 x 16 = ~ 0,8 cc
De kleinste Cox is de Tee Dee .010 >~0,16 cc
De grootste de Tee Dee .15 >~ 2,5cc
0.49 cubic inch = 8 cc en geen 0,8 dus die "doorzesdelen" regel is niet helemaal juist .... ;-) en als je 0.49 door 6 deelt op je rekenmachine krijg je 0,08 en da's wel heel weinig cctjes ... dan is de andere methode toch wat naukeuriger 1 cubic inch is 16 cc en nog wat (16,387064 om wat preciezer te zijn) ...mij werd altijd een heel simpel sommetje aangeleerd gewoon het getal delen door 6.
bijv: een 0,49:6= 0,81cc dus ...
Woei, dat gaat hard met die 4takt en diesel motortjes!
Toch wel even wat anders dan een oliemolentje van 15 dollar. :lol:
Moet toch wel zeggen dat dat kleppen dieseltje er erg mooi uit zag.
Zou je de cox onder de 65dBa kunnen krijgen zonder al teveel verlies?
Onder welke steen heeft deze voorzitter de laatste 35 jaar gewoond? In de LB is een Cox even zeldzaam als in VV of RC.Oorspronkelijk geplaatst door Maarten, onze voorzitter :
Hi Sven,
Jip, ik ken ze, heb er ook nog liggen, ook in de lijnbesturing worden ze veelvuldig gebruikt.
... In de LB is een Cox even zeldzaam als in VV of RC .....
Bruno, je moet het positief zien, er staat worden gebruikt en niet werden ... deze man is zich tenminste bewust dat lijnbesturing nog steeds actueel is ...... Jip, ik ken ze, heb er ook nog liggen, ook in de lijnbesturing worden ze veelvuldig gebruikt. ...
Mailtje naar Quartel zei:In een cox motortje moet minstens 25 % nitro.
De huidige synthetische olie is beter dan wonderolie dus dat gaat wel goed.
Deze brandstof verkopen wij per liter
Met vriendelijke groet,
Hans
Quartel Modelbouw BV
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Quartel,
Ik vroeg me af of U misschien brandstof van het type "GN-10" verkoopt.
Het is voor de kleine cox motortjes, die moeten speciale 1/2A brandstof hebben,
en die is schijnbaar nogal moeilijk te krijgen met echte wonderolie.
Groetjes,
- Sven
Daarvoor moet je je de toerental/vermogens grafiek even voor de geest halen:Wat doet het coxje als je er een te groote prop op doet ik zelf dacht dat het toerental dan omlaag gaat en dus ook dat gekrijs van 6x4 naar bijvoorbeeld 7x4 of zelfs 8x4 zou dit kunnen werken of loopt ie dan niet lekker (onregelmatig-uitvallen)
Met 'gom' of 'gum' wordt het restant bedoeld van wat er van wonderolie overblijft als het verhit wordt.Euh ja.. ik het niet veel verstand van cox,
maar zonder wonderolie zit zon ding toch zo vol met "gum"?
Gum en vernissen, dat lees ik overal als het over synthetische olie gaat.
Zou je de cox onder de 65dBa kunnen krijgen zonder al teveel verlies?
Sven@
Mag je er wel mee vliegen als de cox minder dan 65bda maakt ?