Hallo mede turbine bouwers

De motorsteunen zitten er ook op.
De aandrijving vanaf de turbines is ook klaar .
Vanavond de lagerblokken gefreesd en gekotterd.

Van het weekend moet de vooras er onder zitten ,en dan volgende week de achterbrug maken
 
Laatst bewerkt:
Geweldig om te zien dit allemaal Martin.

Echt kunststukjes :worship:


Wel een keer een filmpje maken he als je ze allebei opstart :yes:
 
dat kan ik nog niet zeggen ,je ziet het vanzelf als ik een test run gemaakt heb.
Ik sluit de twee ecus met een y kabel aan op de ontvanger.
Zo sloot wren ook die acht motoren van die b52 aan ,en dat werkte ook.
De computers doen de rest.
Ik start ze allebei tegelijk op , scheelt tijd en kero.
 
Ik start ze allebei tegelijk op , scheelt tijd en kero.

Hey Martin, ziet er weer mooi uit joh! Misschien een tip voor het opstarten bij wedstijden om een extra start brandstof tank te gebruiken, doe ik ook bij een wedstrijdvlucht zodat ik rustig en relaxed kan doen zonder door /drukte stress iets vergeten. Het werkt héél simpel; Je sluit op de overloop/ontluchting nippel van je normale kleine tank een extra tank aan met klunk en eigen ontluchting. Door het minimale vacuum dat de tank opbouwd zuigt hij vanzelf de extra tank leeg en blijft te interne tank altijd vol. Ben je helemaal klaar en zeker dan koppel je de extra tank eraf en vanaf dán worden je interne tanks pas gebruikt. Ik heb voor de F16 een externe tank van een liter, zo kan ik heel relaxed opstarten, alles checken, windrichting beoordelen voor de start en dan pas weg met volle tanks. Was voorheen ook altijd rennen en vliegen totdat een paar twijfelende juryleden errug lang over de afronding van je voorganger doen en je de run weer af moet breken omdat je anders het einde niet haalt..... Je kunt het zelfs heel simple testen op je testbankje met elke andere tank erbij.

Groetjes,
Gerald
 
Hoi Gerald.
Ik moet je teleur stellen ,dat mag bij de micropulling niet een tank bij het starten.

Dus er mag tijdens het starten niet bijgetankt worden .
Ik moest dus de motor zeer zuinig maken ,en dat is gelukt.
Starten van beide motoren verbruikt 10ml.
De run is nogmaals 10 per stuk ,dus kom je uit op 40 ml totaal ,moet kunnen toch?
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat wist ik niet, daar hebben wij gelukkig geen regels voor. (Maas in de wet...; tis technisch eigenlijk niet bijtanken, je verbruikt gewoon niet wat er in de interne tank zit, opstart vloeistof zeg maar...., gas mag je toch ook gebruiken?? ;))
 
Dat begrijp ik Gerald ,maar zij bedoelen de brandstof die in de normale tank zit , dus daar valt opstartgas buiten.
Er is in het verleden geknoeid met nitro tijdens het starten , vandaar dat ze een lijn getrokken hebben ,niet meer bijvullen tijdens starten voor alle brandstoffen.

ik vind het niet erg hoor , heeft er toe geleid dat dat ik nu 1 van de zuinigste turbine motors heb
 
Laatst bewerkt:
De foto's

De achteras is bijna klaar.
De vooras is af .

P10101304.jpg

P10101285.jpg

De onderdelen van de achteras, het pignon gedeelte moet nog gemaakt worden.

P10101314.jpg
 
De komplete achteras is af inclusief trekhaak.

Ik heb de motoren nu 10 graden gekanteld ,voor zover ik getest heb levert dit geen gevaarlijke situaties op voor het publiek.

Meer als 10 graden ga ik niet want dan word de uitlaat stroom het publiek in geblazen.

Het oogt ook wat mooier.

De nieuwe trekhaak constructie met zwaluwstaart verbinding is niet makkelijk te maken ,maar wel heel licht en vooral snel te bedienen .

Het gewicht van de puller nu zonder spatborden is 2150 gram .
Alleen de koppeling moet nog gemonteerd worden,dan is de komplete aandrijf lijn klaar.

P10101328.jpg

P10101335.jpg

P10101305.jpg
 
Hee die Ger.
Alles goed.
Je ziet eeh ,druk druk druk.
Maar langzaam maar zeker komen we er.
Zal mooi zijn om ze samen voor de eerste keer te starten.

Groet,

Martin.
 
Op rcu site staat een lambert kolibri te koop voor 2200 euro.
De motor is splinternieuw.
Op de Wren site staat een supersport te koop voor 1900 pond.

Op de engelse ebay staat een p80 te koop , er is nu 530 pond voor geboden,nog 5 dagen.
 
zo weer even een update.
De nieuwe spatborden zijn klaar en zijn erg licht.

Het volgende zal de proefstart zijn .
Daarna de brandstof hoeveelheid uitrekenen ,en tanks bouwen.
Totaal gewicht nu 2.5 kg.

P10101306.jpg

P10101338.jpg

P10101329.jpg


Groetjes,

Martin.
 
Back
Top