Compass Atom 6 HV

bij mod 1, gewoon weinig, tot zeer weinig backlash. Uncle bob method is beetje achterhaald. Heel klein beetje vet erop helpt ook om het lekker soepel te laten lopen.

Flip en roll rate is leuk maar mijn inziens niet bijzonder ;) Ik wil de gov wel eens goed zn werk horen doen. lipootjes goed warm en knallen. Tis een mooi ding, mod 1,lekker licht, en 12S. Zou leuk zijn als iemand met een trex 600 op 10S met dat ding gaat vliegen. Goed vergelijk. Of met een logo ;)

Walter, als je 700's met vbar trager flippen kun je dat zo wat sneller zetten he ;) Tenzij je het zo wilt hebben natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Leuk filmpje maar ik denk wel dat 20C wat aan de krappe kant is. Ik zou toch 25C als minimum houden. Ook op 12S zal hij vast nog wel wat hogere stromen trekken, geen 100A of in die buurt maar ik denk dat je de 60A vrij frequent zult halen.

Ben benieuwd hoe het er uit ziet met de gespoten canopy :cool:
 
Balen Walter, zo'n schuine vertanding, (of nog beter: Herringbone gears) zou wel
een stuk beter zijn. Niet alleen voor stevigheid maar ook voor het geluid.
 
Net even het filmpje gekeken, maar daar valt weinig uit concluderen wat betreft power
en de govenor mode van de regelaar aangezien het steeds maar hele korte belastingen zijn. Als ik hetzelfde doe met een Trex 600 op 6s zakt het ook niet in.

Ik zou hem wel eens snel tictoccend het hele veld over willen zien gaan en kijken of de toeren dan ook constant blijven.
 
Ik kreeg hem wel ingekakt met 13 graden climb-out tot 200m.
Niet veel, maar wel een beetje.
Overigens wel op 100% curve, zonder governor (nog wel).

Zodra ik een nieuw tandwiel heb ga ik een flimpje maken. Liefst boven 0 graden.
En dan tictoc'end over het veld :p
EN de governor testen.

P.S.
Wat is een 600 size tailblade?
Ik zit nu niet thuis om te meten en wil carbon tailblades bestellen.
 
Thanx,

Nog even ter verduidelijking.
Het stippen van de gear lag niet aan de kwaliteit of dikte van de gear.
Het lag gewoon aan mij. Ik had de motor wel goed aangedrukt maar er zat iets tussen waardoor het niet diep genoeg zat.
Hoe weet ik dat het aan de mesh lag?
Tanden waren voor de helft afgesleten en niet tot op het bot.
Echt een oepsje van mijn kant dus. :oops:

Als het meuk zou zijn zou ik het ook zeggen.
 
We hadden wel door dat het gewoon onkunde was ja ;):rolleyes: Ik heb het logo mod 1 tandwiel ook gestript. Human error :cool:

93 of 95 is standaard zoals Bas zegt. Hoeveel toeren draaide je op die 100% vlak?
 
Yo allen,

kijk eens naar volgende video's : respectievelijk van USA Team Pilot David Ketelhut en Ricardo Bömer (Duitsland)



Grtz,
Dirk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn tandwielen spares zijn binnen. :p
Het was er al enkele dagen maar UPS kon niet afleveren omdat er niemand thuis was de afgelopen dagen.

Maar nu de mini rebuild en hopelijk dit weekend eens goed testen.
ENnnn een filmpje proberen te maken.
 
Nu zie ik net dat het -6 wordt op zondag 8-O :hammer:
Da's wel VER onder mijn +5 graden grens.
Eens kijken of dit blijft staan.......

En ik had jou (Paul) al in gedachten als de nieuwe Steven Spielberg :)
 
De weersverwachting varieert nogal voor zondag.
Ik hoop dat ik wat vluchtjes kan maken...

Maar een praktisch vraagje.
Dit is mijn eerste echte belt drive (buiten KH450 kitje).
Ik heb vooral torguetubes heli's gehad.
Je zou zeggen: "koud is krimpen".
Maar in mijn laatse ervaring bleek het tegenovergestelde.
Binnen de belt strak gezet bij 20 graden.
Buiten vliegen bij -4 en de belt was losser :confused:

Hoe zit dit nu?
En hoe lossen jullie dit op?
 
Helemaal juist, bij lagere temp. krimpt de staartbuis waardoor de riemspanning lager wordt. Dus, koud is inderdaad krimpen, alleen krimpt de buis en het frame aanzienlijk meer dan de riem.

Strak zetten in de kelder ofzo, dan lijkt het op de club nog ergens op. Als de temp weer omhoog gaat een beetje aanpassen.
 
Ik weet niet of de atom 6hv een aluminium of carbon tail heeft. Carbon is het krimpen namelijk nihil.

Ik kan mij anders ook goed voorstellen dat net als een elastiek er de eerste paar keer er wat meer "rek" in komt. (had mijn 250 ook)
 
Helemaal juist, bij lagere temp. krimpt de staartbuis waardoor de riemspanning lager wordt. Dus, koud is inderdaad krimpen, alleen krimpt de buis en het frame aanzienlijk meer dan de riem.

Strak zetten in de kelder ofzo, dan lijkt het op de club nog ergens op. Als de temp weer omhoog gaat een beetje aanpassen.

Maar als de heli in de auto weer 20 graden wordt komt er dan toch te veel spanning op de belt?
 
Back
Top