Hoeveel B/C vliegers komend jaar

  • Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
37 man in de B en C, dat worden lange wedstrijddagen.

37x3x8min is ca 18 uur


Lijst aangevullen/schrappen svp.
 
Laatst bewerkt:
Nooit is een groot woordt, maar ik ken geen velden die de ruimte er voor hebben. Daarnaast heb je dan wel 10 juryleden nodig.
 
Nog even naar de lijst kijkend: laten we maar afwachten wie daadwerkelijk in 2010 gaat meevliegen. Dat gezegd hebbende, het lijkt er toch echt wel op dat het combineren van B en C niet meer mogelijk zal zijn.

Volkert
 
Er zitten wel meer haken en ogen aan de lijnst. De A klasse kan nooit uit 17 Nederlanders bestaan, dus daar gaan nog 2 vliegers bij de B bijkomen.

Verder denk ik dat Yoshi (clubgenoot Theo Coenen) komend jaar ook gaat vliegen, en weet ik dat er bij die club nog meer geinteresseerden zijn.

Als ik even van die 2 en Yoshi uitga, kom je voor A+B al op 42 vliegers uit.

Goed, laat daar nu eens 5 van afvallen, die toch niet komen opdagen, of wat dan ook. Dan nog zit je op 37 vliegers.

Het werd de afgelopen jaren al krap, maar met het schrappen van vluchtrondes was het nog te redden.

Ik denk dat we komend jaar die luxe niet meer hebben, dat er nu echt iets aan gedaan moet gaan worden, linksom of rechtsom.

Wil je niet meer velden regelen, is er maar 1 andere oplossing en dat is splitsen in 4 klasses en dan op elke wedstrijddag 2 klasses laten vliegen (dus niet de A alleen op 1 dag met 15 man, en dan de rest op 1 dag met 40 man).

Overigens is 8 minuten wel te lang. Een B vlucht duurt 6 minuten, een C vlucht 7. Dan zit je dus op 21 * 7 *3 + 18*6*3 = 765 minuten, oftewel 12 uur en 3 kwartier. Dan moet alles wel direct achter elkaar doorlopen en er nergens vertraging zijn.

Als je van 10 uur 's ochtends tot half zes 's avonds wilt vliegen, dan heb je 7 uur en 30 minuten vliegtijd, oftewel 420 minuten (zonder tegenslagen, pauze's en wat dan ook). Als je van een gemiddelde vliegtijd van 6 minuut 30 uitgaat, kun je bijna 70 vluchten maken. Gedeeld door 3 vluchtrondes, is dat 23 deelnemers als maximaal voor 1 vliegdag.

Dat we daar volgend jaar bovenuit gaan, is in elk geval wel al vrij duidelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je van 10 uur 's ochtends tot half zes 's avonds wilt vliegen

Vorige week meegedaan in Belgie bij de F3M, dat is om 9 uur beginnen, en om 19.30 klaar als het zo uitkomt, maar dan heeft iedereen wel 3 rondes gevlogen. Wat ik nu meemaakte in B en C, was dat een aantal mensen al zenuwachtig werd om 15.30 omdat thuis de aardappeltjes klaar stonden......
 
Tsja, we kunnen wel zeggen dat we van 9 tot 9 willen vliegen, wat mij betreft is dat prima, dat doe ik sowieso toch wel, maar bijster realistisch is het niet, er zijn teveel mensen die daar wel problemen mee zouden hebben.

splitsen is dan een veel betere optie.

Kijk, wat mij betreft laat je de briefing 's ochtends weg (vlieglijnen kunnen de dag ervoor al per e-mail verstuurd worden) en laat je ook de dagprijzen en het bedanken van de jury weg, dan alle pauze's die er toch nog zijn weg, en je komt al een heel eind.

Maar dan nog.. dan red je het alsnog niet.. en als het bv. even een half uurtje regent, ben je al de pineut.

Hoeveel mensen vlogen er in de F3M in België?
 
I ben het met veel eens wat je zegt, en ik zou het gewoon voorstellen op de vergadering.
Idd een e-mail met alle veldzaken word bij de pylonrace ook gedaan, ik heb nu een email van hoofdorp 10oktober liggen. (niet dat het veel uitmaakt er word toch een breefing gedaan elke keer.)

Hoe lang duurt een A vlucht eigenlijk?

(Overigens een 9-9 dag ben ik ook niet op tegen, of wedstrijdweekenden met alle klassen, maar is allemaal wel belastend voor de organiserende club)
 
Hoeveel mensen vlogen er in de F3M in België?

22 stuks, maaaaaaaaaar, met een uur pauze tussen de middag en ook regelmatig na een bepaalde klasse 5 of 10 minuten pauze. Achteraf hadden we dus wel voor 6 uur klaar kunnen zijn, maar het was een lekkere dag met een fijn sfeertje, no big deal:D Maar het F3M voorbeeld noemde ik bewust, om aan te geven dat als het nodig is om later door te gaan (als er dus wel veel deelnemers zijn) dat dat niet per sé een probleem hoeft te zijn.
 
Heren, als SC doen we er alles aan om iedereen te laten vliegen, we zijn een aantal voorstellen aan het uitwerken die we op de vliegersvergadering zullen voorstellen. Ik zie diverse goede ideeén de revue passeren die we zeker mee zullen nemen. Echter voorstellen om eerder te beginnen gaat in de meeste gevallen niet op vanwege milieu vergunningen van de clubs die niet toestaan dat er voor 10 uur gevlogen wordt. Sommige hebben zelfs een eindtijd wat het allemaal wat lastiger maakt. Helaas zijn dergelijke voorschriften en vergunningen in ons vrije landje soms een belemmering.
Persoonlijk denk ik dat 20 vliegers per dag dicht tegen het maximum haalbare aan zit, dit om toch wat pauze en ruimte te hebben voor jury etc. Het moet ook leuk blijven.
Nogmaals, alle voorstellen en ideeén op dit forum zijn welkom.


Groetjes Richard
 
Ik denk ook niet dat je het als kritiek op de SC moet lezen, Richard, althans, dat is het van mij uit zeker niet. De afgelopen jaren had ik het hetzelfde gedaan als er nu gebeurd is, veel keuze was er daar niet in, ook omdat je gewoon niet 100% weet wie wel of niet mee gaat doen.

De reden dat ik deze discussie startte, en jullie ook een e-mail over gestuurd heb, is omdat ik wel denk dat het komende jaar niet nog op deze manier opgelost kan worden, er is steeds meer aanwas van nieuwe vliegers en 'in de wandelgangen' hoor ik toch ook wat morrende geluiden, het wordt nu dus wel tijd om er iets aan te gaan doen.

Uiteindelijk is het natuurlijk een schitterend luxeprobleem.. teveel vliegers op vliegdagen, wie had dat een paar jaar geleden gedacht ;)

Als ik nog een suggestie mag doen voor in de ideenbox, ik denk dat de SC af moet willen van het vrijblijvende. Gewoon iedereen vóór het begin van het seizoen al inschrijven en ook gelijk al betalen. Scheelt op wedstrijddagen ook weer wat tijd en dan weet je wie er wel of niet bijzijn. Natuurlijk kunnen er dan ook nog mensen uitvallen, maar zoals het nu is, is het te vrijblijvend en daar valt voor jullie bijna niet op te plannen. Niet ingeschreven aan het begin van het seizoen, is in principe niet deelnemen. Als op de vliegdag blijkt dat er tijd over is, of er vliegers niet zijn komen opdagen, dan mag je eventueel nog meedoen.

Mensen die wel ingeschreven hebben maar niet komen opdagen, zijn uiteraard het geld wel kwijt.
 
Ik zie het ook niet als kritiek, integendeel het is juist positief dat er met ons meegedacht wordt, ik kan dat alleen maar waarderen. Je haalt zeker een goed punt aan mbt het vrijblijvende. Afgelopen periode was afgestemd op het enthousiasmeren van de vliegers voor wedstrijden, dit is zeker gelukt hetgeen betekent dat we inderdaad met een luxe uitdaging worden geconfronteerd.
Uit vroegere tijden kan ik mij nog herinneren dat we regio wedstrijden hadden en dat de SC alleen wedstrijden organiseerde voor het NK, misschien komen de oude tijden weer terug en gaan de clubs zelf wedstrijden organiseren waar omringende clubs aan mee kunnen doen, wie weet waar het naar toe gaat.
Richard
 
wat betreft onze F3M wedstrijd heb ik speciaal voor die dag een aanvraag gedaan bij de gemeente om op 9u te mogen starten.

normale vlieguren zijn vastgesteld van 10u tot 19u.

we hebben het door de vingers gezien om de laatste vluchten na 19u toch te laten vliegen.

Dus dit is niet een normale gang van zaken om zo lang te vliegen. In Bertrix de eerste wedstrijd heeft men beslist de novice klasse slechts 2 vluchten te laten doen.
 
Lijst aangepast:

C Programma
01 Utrecht: Wim Parmentier, MissWind, Angel 50
02 Utrecht: Martin Vening, MissWind, Angel 50
03 Utrecht: Oswalt Lieberwert, Angel 50
04 Utrecht: Wilfred Vogelenzang de Jong
05 Dinkla;Mart
06 Meer, van der;Ralph
07 Janssen;Robin
08 Binder;Bas
09 Wierda;Niek
10 Winter, de;Henk
11 Petersen;Wim
12 Ormel;Henk
13 Smetsers;Ron
14 Monchen;Julius
15 Osenga;Frans
16 Stappen, v.d;Ad
17 Riet, van de;Peter
18 Swart;Willie
19 Nico .....?

B Programma
01 Utrecht: Bram Dees, Adrenelin
02 Utrecht: Ruben Jonker, Derwisj-E
03 Utrecht: Harry Wever, Angel 50
04 Zegers ;Johan
05 Broeksteeg;Mark
06 Mooren, van der;Bert
07 Selten;Harry
08 Blokland;Alexander (A)
09 Riele, te;Nando
10 Hartog, den;Jan
11 Hoogeveen;Patrick
12 Veneberg;Josien
13 Schijndel van;Harry
14 Tubee;Tom
15 Vecht, van der;Bert (A)
16 Hooijschuur;Erik
17 Wagenaar;Volkert
18 Held;Maarten
19 Kroes;Ruud

A Programma
01 Utrecht: Henri Zikken, WindSPro110
02 Utrecht: Roy Oostema, Spark
03 Utrecht: Hans Meij, Gaudius
04 Utrecht: Fred De Wit, Osmose
05 Wijk van,;Richard
06 Kolks;Johannes
07 Meerkerk;Ferry
08 Gastel, van;John
09 Vliet van;Jan
10 Jochems;Erik
11 Heemskerk;Ed
12 Vecht, van der;Derk
13 Verkerke;Job
14 Schrichte;Sjoerd
15 Tooren van;Dennis
16 Berendse ;Haijo
17 Knol;Michel
18 Bert vd Vecht
19 Blokland;Alexander (B)
 
Laatst bewerkt:
Een leuk initiatief Martin, maar er kloppen een aantal namen niet hoor:) Bert vd V wilde gaan invliegen in de A, en dat moet lukken ook, en ik zie een paar namen die waarschijnlijk helemaal niet meer meedoen, maar dat mogen ze zelf zeggen, daar bemoei ik me niet mee....
 
Bij de C zou eventueel Nico nog weer mee kunnen gaan doen (ja!)

Dan wordt het dus 18 C vliegers en 21 B vliegers (de A is max 15 vliegers). Oftewel 39 man in totaal. Laat daar eens 5 van afvallen, die toch niet komen opdagen, dan is het nog 34 man. Met een gemiddelde vliegtijd van 6 minuten is dat 6*3*34 = 612 minuten, oftewel 10 uur en 12 minuten.

Als je om 10 uur 's ochtends begint, zou je dus op z'n vroegst om 8 uur 's avonds klaar kunnen zijn.. da ga nie werken nie!

@Alexzzz: als je even weglaat wie en wat, hoeveel namen zie jij die niet meer mee zouden doen?

De kans dat ik B vlieg lijkt mij aanmerkelijk groter dan dat Bert dat doet :P
 
Back
Top