E-REVO topic

valt wel mee hoor. :) het enige wat ik zou doen (nouja, heb ik gedaan :p) is de motor een 6e slag draaien. zodar de kabels weer omhoog staan als de motor op de goede plaats zit. (zitten 6 gaten in de motor om deze te bevestigen, dus 1 stand verdraaien. )
dan zitten de kabels iets mooier als de motor op de plek zit. :)
 
Hmm mijn esc heeft na 2 weken al de geest gegeven
Was aan het rijden vandaag totdat hij er ineens mee stopte,toen begon die te roken:S
De zwarte kabel die aan de esc zit aan de batterijen kant was los.
Weet niet of dat na of ervoor is gebeurt.
Zogauw die zwarte kabel los gaat gaat de esc dan gelijk kapot>?
 
Ligt eraan waar de rook vandaan kwam:p

Kan een draad zijn die te heet werd, en zichzelf heeft losgesoldeerd, of een kapotte regelaar:p

Gebruik je wel goede lipo's??

Greetz,
Joram
 
Stock gearing
zippy lipos 3s 5000mah 30c.
Ja de zwarte batterijkabe op de esc l is op de 1 of andere manier losgegaan toen is er kortsluiting gekomen:S
Echt balen want was al steeds bang dat ik me esc zou fryen na die horror verhalen op het traxxas forum.
En gebeurd het ook nog:S
Is net 2 weken oud
 
kan kortsluiting zijn, kan ook door de zippy´s komen.
volgens mij, maar dat weet ik niet helemaal zeker, zijn de meeste problemen met mmm ontstaan door het gebruik van de mmm icm zippy´s op 6s.
 
Of de kabel moet los zijn gegaan nadat me esc kapot gegaan is maar lijk me sterk.
De lipos zijn meer dan goed genoeg er rijden genoeg mensen mee die geen problemen hebben.
 
de problemen met goedkope lipo´s zijn de hoge interne weerstanden in de accu´s. daardoor stijgt bij het remmen op de motor de voltage in de regelaar boven de waarden waarop ie is ontworpen.

dit verzin ik niet zelf. op de website van mgm/compro staat een artikel hierover.

zippy´s krijgen idd veel goede reviews. maar als je even goed zoekt, zul je zien dat veel problemen met de mmm zijn ontstaan door de zippy´s op 6s.

http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?t=21973&highlight=mgm+article
 
zolang de accu,s niet heet worden is de interne weerstand ook laag.
veel hitte = veel weerstand.

maar bij lipo,s zou dit net andersom zijn die leveren meer amps als ze warm zijn.

maar als zippies al niet goed zijn wat moet je dan ?????
je weet vast wel dat de rest meer op hun naam leunen dan op de kwaliteit.

of mmm is gewoon voor 5 cellen en niet voor 6.

mailen met castle of de garantie claimen bij je verkoper .

komt vast goed .
 
Stock gearing
zippy lipos 3s 5000mah 30c.
Ja de zwarte batterijkabe op de esc l is op de 1 of andere manier losgegaan toen is er kortsluiting gekomen:S
Echt balen want was al steeds bang dat ik me esc zou fryen na die horror verhalen op het traxxas forum.
En gebeurd het ook nog:S
Is net 2 weken oud

Laat me raden, lang op vol gas gereden?

6s met de stock gearing lijkt mij de oorzaak. als je de motor te licht vertand, loopt de regelaar teveel op vol gas, en word deze veels te warm. normaal gesproken zou ik echter verwachten dat de regelaar afslaat bij een te hoge temperatuur,.. mja, blijkbaar niet.
Er is in ieder geval een reden waarom in het boekje staat dat de gearing aangepast meot worden als je op 4s (of6s) lipo's gaat rijden. de optionele gearing die er bij zit werkt perfect voor 4s en 6s. maar de stock gearing is veel te licht voor lipo's.

Met de 30C constant, 40C burst zippy's is helemaal neits mis, die worden niet eens hand warm als je ze in een keer helemaal leeg rijdt. de interne weerstand van die accu's is erg laag. We hebben hier 3 man met een ERBe, met op het moment 5 sets zippy accu's. nog nooit problemen mee gehad, en ook is nog nooit een accu echt warm geweest. (en dat na 40 minuten op het circuit rijden. )
 
Laatst bewerkt:
de interne weerstand van die accu's is erg laag. We hebben hier 3 man met een ERBe, met op het moment 5 sets zippy accu's. nog nooit problemen mee gehad, en ook is nog nooit een accu echt warm geweest. (en dat na 40 minuten op het circuit rijden. )

hoe laag is de interne weerstand van de zippy's? ik kan op de site geen gegevens hiervan vinden.

dat de zippy's niet warm worden heeft niets te maken met de interne weerstand. ze kunnen gewoon goed vermogen afgeven en daardoor worden ze niet warm.

lees dit maar eens door: http://mgm-compro.com/index.php?tid=controller-destruction-caused-by-braking-with-motor

ps. ik probeer niet de zippy's af te kraken. ik weet dat het goede accu's zijn, zeker voor de prijs. er zijn echter wel risico's aan verbonden als je de accu's in een setup gebruikt waarbij je de max voltage van de regelaar belast, in dit geval dus op 6s. Op 4 of 5s is het risico veel lager. het gaat hier dus niet om de vermogensafgite, maar om de piekvoltage's bij het remmen op de motor.
 
Laatst bewerkt:
CC raad niet voor niets 6s zippy's af!!!

Zelf ook zippy's gehad, maar in set-ups waar weinig werd gevraagd, in m'n BL savvy wilde ik ook geen Zippy's, goedkoop maar je kan er je ESC mee fryen...

MMM kan prima 6s aan, maar goede accu's zijn dan een MUST! je hoort al die verhalen van uitgefikt op 6s, 3x raden welke accu's mensen gebruiken;)

Greetz,
Joram
 
kun je dat regenererende remmen niet aan of uitzetten???
in de regelaar .

het lijkt mij sterk dat zippys zoveel meer slechter spanning en stroom opnemen als een andere accu.

iemand al wat metingen gedaan met een eagle tree .

wiebe.
 
dat regenererende remmen moet omdat je anders enorme hitte opbouw krijgt in de regelaar bij het remmen.

het gaat niet om het opnemen van stroom of spanning. het gaat om de spanningsopbouw tijdens het remmen, en die is hoger bij accus's (en bedrading en connectoren) met een hogere interne weerstand.

met een eagle tree is de interne weerstand niet te meten. wel is te zien hoe de spanning iets oploopt als je remt. ik heb geen eagle data met zippy's. ik geloof ook niet per se dat alle zippy's een hoge ir hebben. hit or miss zoals de amerikanen zeggen.

edit: er zijn wel laders die de ir meten tijdens het laden.
 
Het gebeurde idd net nadat ik een paar speed runs deed op het asfalt.
TOen ging ik weer terug naar het gras en toen gebeurde het.
Maar ik vraag me af of die zwarte kabel nu losschoot nadat ie kapot ging of voor de tijd.
 
Back
Top