Goed.. afwachten dan maar.. tot nu toe heb ik er 60 probleemloze vluchten mee gemaakt. We hebben de vleugel van de Wind op die van de Osmose gelegd en ze zijn qua vorm gelijk van wortel tot aan tip. Als je van de osmose-vleugel aan de tip een cm of 5 zou afzagen, heb je, qua vorm en afmetingen, de Wind vleugel. Het profiel is uiteraard wel anders, de Wind heeft een redelijk dun profiel, de Osmose redelijk dik. Maar de vleugelvorm is dus nagenoeg gelijk.
Wat betreft de lichtsnelheid in utrecht, ik was van 300km/s uitgegaan, maar kan zijn dat ik in mijn snelle berekening een fout gemaakt had. Zoals ik al zei moest die opmerking niet te serieus genomen worden, dat viel onder sarcasme.
Ik begrijp dat ik een gevoelige snaar geraakt heb daarmee.. kan mij voorstellen dat als je serieus op jullie niveau bezig bent met de hobby dat je je dan soms stoort aan mijn nogal onbevangen manier van doen soms, dat is niet mijn bedoeling, is een beetje de aard van het beestje. Vergeef mij, ik weet niet beter
Wel denk ik dat het soms een beetje schort aan realisme. Ik begrijp dat 'het beste' ook echt 'het beste' is, maar vind wel dat er soms een beetje gerelativeerd moet worden. Natuurlijk kun je, als je zelf nog niet de beste piloot bent, maar beter zorgen dat je materiaal op orde is, maar om tegen een B-vlieger (als in 'vliegt in de B klasse') te beweren dat ie verschil gaat merken tussen een BLS 451 of de genoemde JR, is naar mijn mening niet bijster realistisch.
Ik voor mijzelf plaats er zelfs zeer sterk mijn twijfels bij of Derk dat verschil (tussen JR/BLS 451) echt, dus in een blinde test, zou merken. Mensen zijn mensen en hoewel sommigen in sommige dingen beter zijn dan anderen, zijn er grenzen aan wat door mensen waarneembaar is. Ik ben bereid 2 BLS 451's beschikbaar te stellen voor montage in 1 der beide integrals zonder Derk te vertellen welke..
Ik vind het bv. ook raar dat er aangegeven wordt dat buiten in F3A de snelheid wel uitmaakt (let wel, we hebben het dan over het snelheidsverschil tussen de JR's en de 451's) terwijl er eerder dit jaar aangegeven werd dat indoor die snelheid voor een kunstvluchtprogramma minder kritisch is (verschil tussen C131's en de Dymonds). Ik begrijp uiteraard wel dat indoor servogewicht een grotere factor is.